Wanneer heeft je hond een ondertemperatuur?

Hier hebben we een oude Labra mix ( Griekse herder ws) in de roedel en nu rond de 15 jaar. Op lichte stramheid en iets minder spiermassa en vrij doof en wat staar na is hij nog best vitaal ( en zoals dit type betaamt loopt hij nog de 4-daagse op een holletje voor iets lekkers ;)
Toch "is er iets" en de dierenarts gaan we komende week heen omdat dit niet een spoedje' is.

We vingen urine op en afgaand op de verkleuringen zou er veel Proteïnes ( beetje mag meen ik?) en erytrocyten in de urine zitten, miss een verminderde nierfunctie ook gezien zijn leeftijd?
Temp ook gemeten en is tussen de 37.3 en 37.5 nu.

Verder merken we in vlagen wel meer moeite heeft met ontwaken, oogt iets meer afwezig dan en heeft eerst nog geen trek ( heel vreemd :P) en heeft rest dag gezonde trek, drinkt goed en niet overmatig of te vaak.
Plassen en poepen is ook normaal.
Iemand, behalve nu geduld wat dit kan zijn?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik zou met je oudje even langs de dierenarts gaan. Gezien zijn leeftijd is dat niet zo gek idee en hij wat slomer is (Dit kan met leeftijd te maken hebben, maar zou ook een onder liggende oorzaak kunnen hebben). Laat dan even zijn hart, bloedwaardes en urine even controleren, een verminderde nierfunctie zou goed kunnen met zijn leeftijd. De normale temperatuur van een hond ligt zo rond de 38.5 en de 39 graden. Jou hond heeft toch wel wat onder temperatuur. Ik zou hier alleen al voor je dierenarts even in lichten.

Je weet wanneer hij onderkoeld is als hij kouder aanvoelt dan normaal. dus knuffel hem stevig want dat heeft hij verdiend

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100