Waar kan ik een perzische kat blue point kopen?

Welke cattery of privé persoon verkoopt er een pers blue point? Het is niet bedoeld voor de kweek, enkel huiselijke kat. Mag ook kitten zijn.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Je kan ook op marktplaats kijken of in Facebook groepen hierover.
Ik heb op deze manier bijna al mijn persjes gekocht. Maar pas hierbij wel goed op. Wanneer je hierop zoekt een een katje vind wat je "bevalt" vraag dan of je zowizo minimaal een keer op bezoek mag komen om te kijken en dan niet voor tien minuten maar echt een hele tijd zodat je alles in je kan opnemen. Let er bijvoorbeeld op:
- ziet de kat er gezond uit (Vraag bijvoorbeeld naar papieren van de dierenarts)
- Hoe ziet de leef-omgeving eruit.
- Hoe reageren de verkopers op je (wanneer ze bijvoorbeeld al niet willen dat je een tijdje op bezoek komt om te kijk of ze je al na 5 minuten de deur uit zitten te kijken dan kan je beter zeggen dat je geen interesse hebt, want als een verkoper wil dat de kat een goed huisje krijgt dan zal hij ook goed kennis willen maken om te weten waar zijn kat terecht komt en wanneer ze dit niet willen is er meestal meer aan de hand)
Ga op je gevoel af. Krijg je een vaag gevoel dat er iets niet klopt dan niet doen want niet iedereen is even betrouwbaar op deze sites.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ivana
9 jaar geleden
Van belang is ook dat je hem niet voordat hij 14 weken is, meekrijgt. Fokkers die ze te vroeg meegeven , deugen ok niet. Die hebben het belang van het kitten niet op het oog.

Andere antwoorden (1)

Voor het kopen van een Persisch blue point kan u zich wenden tot een van de kattenfokverenigingen. Hieronder twee links waar de nodige fokkers staan vermeld. Mocht de door u gewenste kleur er niet bij staan, dan kunt u ook bellen met een willekeurige fokker van het ras dat u wilt. Ze verwijzen u dan door naar iemand die die bepaalde kleur fokt. Ook zijn er herplaatsingen van volwassen katten: http://www.herplaatsing.nl dit is een pagina van Felikat, die regelmatig wordt bijgewerkt.

http://www.neocat.nl/kittens.html
http://www.nkfv.nl/98/Leden-Catterys.html
Ivana