Zeeaquarium starten, waar moet ik op letten?

Ik ben gestart met een zoutwater zee aquarium. Waar moet ik opletten bij het inrichten van een zeeaquarium?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Hoi Ruud, Op het zout zal ik niet ingaan want dat had je al gevraagd. Er zijn veel elementen waar je op moet letten bij de inrichting van een zee aquarium. De opbouw is hier 1 van. Deze moet stabiel zijn. Op den duur kan het steen wat poreuzer worden. Ook kunnen krabben of zee egels onstabiele stenen doen verschuiven. Of kan een koraal uiteindelijk zo zwaar worden dat het rif instort.
Dat iwllen we natuurlijk niet want dat kan ten koste gaan van het leven in de bak.

Zorg daarom altijd voor een stabiele constructie. Wanneer je bepaalde stenen goed wilt vastzetten maar op de plek gaat het moeilijk kan je 2 componenten klei gebruiken. Deze componenten voeg je samen en lijkt op een soort kauwgom. Uiteindelijk zal het gaan verharden.
Ik wil je nogmaals wijzen op het artikel waar het antwoord op deze vragen ook te vinden is :)
Suuces!
http://www.zoutaquarium.nl/artikel/opstart-van-zee-aquarium
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Begin met een goed boek er over te kopen en ga zoeken op internet.
Ook met al deze informatie zal het zeer lastig zijn om b.v. een goede filter te vinden.
Er bestaan verschillende systemen.
Hoe groter hoe beter!!
Een filter met de inhoud van het aquarium zelf is optimaal.
In deze filter algen laten groeien en die er regelmatig voor een deel weer uit halen ( oogsten) werkt erg goed.
De pomp in de filterbak onder het aquarium en een overloop systeem in het aquarium zelf.
Regelmatig water verversen, om van de fosfaten af te komen.
Maar als ik je goed begrijp heb je al een bak ingericht.
En zo zijn er zeer veel zaken waar je op moet letten.
Ga je er eerst in verdiepen, voordat je met vissen of lagere dieren begint.