nieuwe kat bij kitten, kitten gromt en blaast wat te doen?

We hebben vandaag een kat opgehaald die goed bij andere katten kan.

ik heb zelf al een kitten van 6 maanden. maar nu is het probleem, de kitten daagt de kat uit door middel van blazen en grommen.

de kat reageert er nauwelijks op. wat kunnen we het beste doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Twijfelgeval. Bij een kitten zou ik me er niet al te druk over maken, dat lost zichzelf wel op.
Jouw kitten kan goed geen kitten meer zijn: veel katten worden rond deze leeftijd geslachtsrijp, zo niet eerder. Mocht je katje nog niet gecastreerd zijn, dan zou ik daar zeker niet lang meer mee wachten.
Voor nu zou ik toch liever het zekere voor het onzekere nemen, en de katten wat rustiger aan elkaar introduceren. Apart zetten dus, en de kennismaking geleidelijk laten verlopen. Zo heb je een betere kans dat ze in de toekomst het goed met elkaar zullen vinden.
Hopelijk lopen de leeftijden niet teveel uiteen: katten die in een andere levensfase zitten raken wat moeilijker bevriend, al is het niet onmogelijk.
Rieneke1
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
kitten is twee dagen geleden gecastreerd, het gaat nu eerlijk gezegd wel beter ze liggen op 1 meter afstand van elkaar te slapen. kan het zijn dat de kitten aan de kat laat zien dat hij de baas is?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
en bedankt voor de reactie trouwens
Rieneke1
9 jaar geleden
Als het nu al zoveel beter gaat, en ze liggen rustig zo dicht bij elkaar, dan zou ik het verder zo laten, dat geeft heel goede hoop voor de toekomst!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ze beginnen te spelen met elkaar maar als de jongste schrikt blaast ze nog wel maar 1 seconde later spelen ze weer
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ze beginnen te spelen met elkaar maar als de jongste schrikt blaast ze nog wel maar 1 seconde later spelen ze weer
Rieneke1
9 jaar geleden
Dat klinkt super, geniet maar van je katjes! :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zwinkeltjuh,geweldig te lezen dat het goed gaat met je beide katjes!
Rieneke +