wat kan je tropische visjes te eten geven als je geen visvoer meer in huis hebt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.6K
Amadea
9 jaar geleden
De winkels zijn vandaag open...
Ritsuka
9 jaar geleden
Klopt, je kunt gewoon halen

Het beste antwoord

Niet te grote regenwormen die je opgraaft uit de tuin kunnen maar weinig vissen weerstaan, eventueel in stukjes gesneden, stukjes gekookte spaghetti, ham, hard-gekookt eigeel.
Verse gedopte erwten, schijfjes komkommer en courgette, geblancheerde slabladeren.
Fijngehakt runderhart en runderlever, vooral Discusvissen houden daarvan.
Z512099
9 jaar geleden
nounka
9 jaar geleden
mooie opsomming, een met ervaring lijkt mij.
enkel ik gruwel bij het idee om wormen te zoeken (buiten) en die in een visbak te doen. Wie weet wat zit er allemaal aan parasiet, ziektes op die beesten. Tenzij je ze dood,verhakt en dan enkele uren invriest om ze toch iets reiner te maken.

Andere antwoorden (1)

Niets. Vissen kunnen best een paar dagen zonder voer, dus als je gewoon snel weer naar de winkel gaat om voer te kopen, komt het helemaal goed.
Als je je vissen iets anders gaat geven, loop je het risico dat het niet goed voor ze is of dat je je water vervuilt. Gewoon voer gaan kopen is dus het beste.

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens verkopen supermarkten meestal ook voer voor tropische vissen, dus je zou vandaag gewoon voer moeten kunnen krijgen.
bamibal