Uit welk land komt een hond als zijn stamboom met DP begint?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Amadea
9 jaar geleden
Als je hier het volledige nummer invult kan je z'n afstamming nagaan: http://www.raadvanbeheer.nl/rashonden/stambomenonline/afstammingsgegevens-opvragen/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, dat werkt niet bij een buitenlandse stamboom ;-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Staat er misschien een kennelnaam op? Miscchien dat je daar op kan zoeken
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Stambomen die geleverd worden bij honden aangekocht uit het buitenland zien er natuurlijk heel anders uit. Ieder land heeft zijn eigen kennelclub waar stambomen worden uitgegeven aan een door in dat land gefokte rashond. Laat u goed voorlichten,en win indien er twijfels zijn over echtheid van documenten, informatie in bij desbetreffende kennelclub in dat land, of bij de Raad van Beheer op kynologisch gebied in Nederland. Deze kunnen u meer informatie verschaffen over hoe een buitenlands stamboom document er uit behoort te zien en wat de begeleidende bescheiden betreft. Een officiële buitenlandse fokker die alles volgens de regels doet,zal u altijd behulpzaam zijn,en u kopieën van de stamboekpapieren doen toezenden. Als er een hond uit het buitenland wordt geïmporteerd moeten de gegevens van de hond,met de stamboom papieren naar de Raad van Beheer worden opgestuurd. Dit zodat uw hond op wordt genomen in het Nederlands Hondenstamboek. U krijgt de stamboom,na betaling van de kosten voor overschrijving,voorzien van een NHSB nummer geretourneerd. Er worden maar al te vaak nog honden aangeboden “met officiële papieren”, die later niets waard blijken te zijn. Dat de nieuwe eigenaars en enthousiaste pupkopers hiermee zwaar worden bedroegen is meer dan duidelijk. http://detibetaanseterriernieuwssite.nl/stamboom2.htm
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb iets gevonden over DP: dit zijn inentingen tegen hondenziekte (Dispenser en Parvo).
http://www.dierenkliniekhengelo.nl/informatie-diersoort/fret/vaccinatie-fret.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het kan ook dit zijn: D P van Duitse Pinscher.
http://www.hondenrassen.nu/hondenrassen/pinschers-schnauzers-molossers-en-zwitserse-sennenhonden/duitse-pinscher/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Duitse Pinscher - Hondenrassen.NU
www.hondenrassen.nu/hondenrassen/pinschers...en.../duitse-pinscher/
In 1880 werd de DP in het Duitse hondenstamboek genoemd. ... Vanaf het begin onderscheidde de Pinscher zich van de ruwharige variëteit in kleur en korte ...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het gaat om een labrador retriever en inentingen staan niet vermeld op een stamboom
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik weet alleen het stamboomnummer en het chipnummer van de hond, heb de stamboom zelf niet in handen, maar zou graag willen weten waar hij vandaan komt en wie de fokker is, maar helaas heb ik nog niet het juiste antwoord gekregen op mijn vraag
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het beste kun je Raad van Beheer hierover bellen.
De entingen staan niet vermeld op het stamboomformulier,maar in het Europees dieren paspoort.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het spijt me dat ik je niet aan het juiste antwoord heb kunnen helpen. Wel iets met DP maar niet het goeie helaas...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien het raad van beheer bellen die weten je vast verder te helpen
Ivana
9 jaar geleden
Azalaia, je bedoelt Hondenziekte=Distemper (geen dispenser dus)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ivana, je hebt gelijk met die D van Distemper....een dispenser is heel iets anders, iets huishoudelijks. Expect en Except haal ik ook nog wel eens door elkaar...

Antwoorden (1)

DP: Dispenser en Parvo. Als ik het goed begrijp is de hond dan hier tegen ingeënt. Ik had dit eerst als reactie gezet,dat kun je ook zien, maar ik vond dit bij nader inzien ook een antwoord al weet ik niet of het om dezelfde DP gaat als in de link.

Toegevoegd na 54 seconden:
Dispenser betekent Hondenziekte.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het gaat om een labrador retriever...
Ivana
9 jaar geleden
Hondenziekte = DISTEMPER
Dispenser = verdeler (shampoo, pillen, handdoekjes, tissues enz.)