heeft de geelwangschildpad een winterrust? en moet zij eieren leggen? zo niet wat dan?

ik heb een aquarium met 2 stenen water tot net boven schildhoogte en geen warmte lamp is dat erg?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Rieneke1
9 jaar geleden
http://www.licg.nl/1mh/dieren/reptielen/reptielen/roodwang-geelwang-en-geelbuikschildpad.html

Het beste antwoord

Winterrust of winterslaap is afhankelijk van de temperaturen. Als je het schildpaddenverblijf het hele jaar door op temperatuur houdt gaan de schildpadden niet in winterrust/slaap en krijgen ze dus ook niet te maken met de hiermee gepaard gaande risico's.

Als je volwassen vrouwtjes hebt moet je wel afzetmogelijkheden voorzien.

Ook is een aquarium onvoldoende, het aquaterrarium moet zowel een water- als landgedeelte hebben, voldoende waterhoogte dat de schildpadden zich kunnen omdraaien als ze op hun rug belanden en liefst nog meer ivm zwemruimte.

De warmtelamp richt je best grotendeels op het landgedeelte, zorg ervoor dat deze het water ook op temperatuur houdt. Zo blijft de luchttemperatuur steeds hoger dan de watertemperatuur (zoals het hoort).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Z512099
9 jaar geleden
+ Klopt.