Is druiven suiker van Sonnatura uit de supermarkt goed voor grasparkieten,zebravinken en een roodmus?

Ik wil door het water druivensuiker doen voor het vriezen kan dat van het merk Sonnatura ook(uit de supermarkt)?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Dat is de vraag: het is wel goed voor vogels met een behoefte extra energie. Je moet daarbij denken aan nectar etende vogels. Voor andere vogels is het alleen goed wanneer ze ziek zijn. In principe zijn bijna alle druivensuiker soorten hetzelfde. Hoewel er ook zijn met een smaakje. Dan zou ik gewoon de neutrale druivensuiker nemen.
Wanneer je vogel niet ziek is zou ik het niet geven. Als hij dan ziek is, werkt de druivensuiker misschien niet meer en moet je wat anders verzinnen.
Er is wel een andere methodes om water dooi te houden. Er zijn speciale stenen (i.d.v.v. een tegel o.i.d.) die je kunt verwarmen in bijv. de oven. Zo neem je hem warm mee en zet er een waterschaaltje op.
Er zijn ook verwarmingselementjes in de handel die je voor hetzelfde doel kunt gebruiken: het dooi houden van het water.
Isolatie van bijv. het waterbakje kan ook helpen. Verder kun je ook proberen de koude wind zoveel mogelijk weg te houden. Dat kan ook al een paar graden schelen.