Mijn poes heeft elastiekjes gegeten wat nu?

Mijn poes heeft vannacht een stuk van een loom armbandje opgegeten, Wat nu?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
28.5K
Cryofiel
9 jaar geleden
Ik zou snel een nieuw loom-armbandje kopen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou de dierenarts direct na het ontdekken hiervan gebeld hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
hoe is het er nu mee?

Het beste antwoord

Even met de dierenarts bellen, die geeft goede raad. Mijn hond at een keer een boterhamzakje met boterham met pasta, en die poepte het weer uit. Maar voor de zekerheid even de dierenarts bellen kan nooit kwaad
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor jullie reactie's, het gaat nu nog gewoon hartstikke goed met mijn poes.
Ik heb voor de zekerheid de dieren arts gebeld maar die zij dat het niet nodig was om iets uit te schrijven omdat ze zich nog gewoon net als altijd gedraagd. Waarschijnlijk heeft ze het elastiekje allang uitgepoept. Groetjessss

Andere antwoorden (4)

Er is kans dat de elastiek inderdaad blijft hangen in de darmen.
Een darmoperatie is geen sinecure.

Geen paniek: meestal loopt een elastiekdegustatie goed af !

Geeft de kat geen korrels maar natte voeding:
type whiskas met saus. Dat zorgt voor een vlottere
transit. Niet schrikken als de kat haar ontlasting
verliest naast de kattenbak of verschrikt uit de kattenbak springt : de elastiek kan ervoor zorgen dat de ontlasting 'blijft hangen''.

Als de kat niet wil eten of haar eten uitbraakt, dierenarts raadplegen; dan is de kans groot dat ze
geconstipeerd is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het kan zijn dat het niet echt goed afloopt omdat een elastiekje giftig is

bron : http://www.loommania.nl/giftige-nep-loomkits-en-loombands/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kijk het even twee dagen aan en ja wel controleren of het elastiek er uit komt, je kan ook even langs de dierenarts, na een dag of twee toch doen, dan krijgt het dier een middeltje dat het er uit spoelt. Even op zeil houden lijkt mij wenselijk. Succes
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Elastiekjes kunnen levensgevaarlijk zijn voor een kat: denk hier zeker niet te licht over!
Hou het beestje scherp in de gaten, en ren naar de dierenarts zodra je maar het idee hebt dat ze minder lekker in haar vel zit, minder eet, begint over te geven of problemen met de ontlasting heeft. Ook als het midden in de nacht is, niet aankijken tot de volgende ochtend! Hopelijk verlaat het elastiekje de darmen via de natuurlijke weg, maar zo niet dan is het serieus foute boel!

Geef de poes voor nu wat vis in olie: en duim voor een snelle succesvolle passage.
Rieneke1