Wie heeft ervaring met haarbalpasta?

wat ik wil weten is of de kat het smakelijk vindt.
ik heb een verzorgpoes die blijft kotsen door de haarballen, maar ze is niet te benaderen, het zou dus over het eten moeten.

Rieneke1
14 jaar geleden
5.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vraag me wel eens af of dat niet heel ongezond is voor een kat, zorgen dat haarballen niet meer worden uitgekotst.
Tenslotte is dat het natuurlijke systeem van de kat om van al het ingeslikte haar af te komen...
Weet jij daar iets van, Rieneke?
Rieneke1
14 jaar geleden
het idee is dat de haren er aan de andere kant uitkomen :)
ik ga maar eens wat visolie over het eten proberen dan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Normaal, in de natuur krijgen katten met hun prooi ook veren en huid naar binnen. Ik denk dat die het proces van haarballen uitbraken vergemakkelijken.

Het beste antwoord

Van de 6 katten hier vind het maar 1 kat lekker en 1 wil voor mijn plezier wel een likje nemen, de rest moet er niks van hebben.
Tube ligt verder ongebruikt in de kast.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, de kat vindt het niet smakelijk.
Ik heb het een keer gebruikt, er werd gezegd dat de kat het zo op zou eten, nou, niet dus.
Toen ik het door het eten prakte, werd het eten niet gegeten.
Uiteindelijk heb ik het maar met geweld moeten doen.

Wat je kan proberen zijn de Anti-Hairball snoepjes van Whiskas.
De meeste van mijn katten lusten die wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
bedankt!
ik weet het niet met die snoepjes....
ik ga visolie proberen denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is wel alweer een jaar of 2 geleden dat ik ze de pasta gaf. Misschien is er tegenwoordig wel een lekkerder variant?
Alhoewel ik dat betwijfel...
Succes in elk geval!
Bij mij gaat het wel, ik geef de katten de pasta altijd apart.
Ze moeten wel aan een andere smaak wennen en zolang moet je het dan op een poot smeren tot ze door hebben dat het werkt. Een lust het altijd, gewoon omdat het eetbaar is en de andere twee alleen naar behoefte.