Wie heeft ervaring met haarbalpasta?

wat ik wil weten is of de kat het smakelijk vindt.
ik heb een verzorgpoes die blijft kotsen door de haarballen, maar ze is niet te benaderen, het zou dus over het eten moeten.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Van de 6 katten hier vind het maar 1 kat lekker en 1 wil voor mijn plezier wel een likje nemen, de rest moet er niks van hebben. Tube ligt verder ongebruikt in de kast.....

Nee, de kat vindt het niet smakelijk. Ik heb het een keer gebruikt, er werd gezegd dat de kat het zo op zou eten, nou, niet dus. Toen ik het door het eten prakte, werd het eten niet gegeten. Uiteindelijk heb ik het maar met geweld moeten doen. Wat je kan proberen zijn de Anti-Hairball snoepjes van Whiskas. De meeste van mijn katten lusten die wel.

Bij mij gaat het wel, ik geef de katten de pasta altijd apart. Ze moeten wel aan een andere smaak wennen en zolang moet je het dan op een poot smeren tot ze door hebben dat het werkt. Een lust het altijd, gewoon omdat het eetbaar is en de andere twee alleen naar behoefte.

Het probleem met haarballen en met een nog bange (binnen)kat die ook nog kieskeurig en/of langharig is, heb ik ook wel enige ervaring mee. Na helaas eerst vele pasta’s en kattengras enz proberen, die of niet gegeten werden, of niet hielpen, bleek het product van Beaphar Duo Malt nog het beste te werken , en is nog redelijk betaalbaar ook :) http://www.zooplus.nl/feedback/shop/katten/kattenvoer_voersupplement/kattenmout/27342

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100