Wat is grasmeel?

Het zit in Kasper Faunafood Hobby voor konijnen en als ik het goed begrijp, als vulmiddel.
In de Fok versie zit er juist meer Luzerne in in plaats van grasmeel.
Kan nergens vinden wat grasmeel is.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

De definitie die je vind voor ' grasmeel' is ' gemalen graskoeken' - waar dan weer geen definitie voor te vinden is. Maar het woord spreekt tamelijk voor zich : graskoeken zijn brokken samengeperst gedroogd gras, die als diervoeder worden gebruikt.
Als je die maalt krijg je een poeder (meel) dat je weer kunt verwerken als inderdaad vulmiddel voor andere soorten brokken waar je ook weer andere gedroogde planten (zoals in jou voorbeeld de luzerne ; een soort klaver) aan kunt toevoegen. De voedingswaarde van luzerne zal iets hoger liggen, ook zal de smaak wat beter kunnen zijn. Ik heb het niet geproefd, maar kan me er iets bij voorstellen.

Grasmeel is dus uiteindelijk gemalen gedroogd gras. Gras in poedervorm.