Kan een hond aan de blaf van een andere hond horen of dat een reu of een teef is?

Ik heb gemerkt dat onze hond anders reageert wanneer ze honden hoort blaffen. Soms reageert ze direct en is alert, andere keren reageert ze helemaal niet. Hoort ze aan de blaf of het een damesstem of een herenstem is?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K
Antoni
9 jaar geleden
Leuke vraag! Ik ben benieuwd naar de antwoorden. + 1 voor je vraag!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het hangt er vanaf of de hond weet wie er blaft. Alle honden die ik heb gehad en ook mijn huidige hond, gaat, als ik hem uitlaat en we komen een andere hond tegen, er naar toe en onderzoekt eerst even het geslacht door tussen de achterbenen en onder de staart dit met zijn neus en ogen te inspecteren. Als mijn hond, een reu, het geslacht dan weet, dan hangt het nog van een bepaalde geur af of hij zijn soortgenoot te pruimen vindt en zo niet, dan is het meestal omdat die andere hond ook een reutje is. Mijn hond moet er dan niet veel van hebben en keert zich van die andere hond af. Als mijn hond een andere hond alleen hoort blaffen en hij herkent het geluid en weet dus welke hond er blaft, dan reageert hij erop door ook te gaan blaffen en als die blaf nu van een teefje is die hij graag mag, dan blaft hij veel luider en wil ie op het balkon of naar buiten om haar te zien en om mee te spelen.

Antwoorden (2)

Nee, ze horen niet of het een reu of een teef is. Wel kunnen ze verschil horen waarom een hond blaft. Waarschuwende blaf, blije blaf enz.
jodyenboyke
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee? bron?
Nee, en dat hoeft hij ook helemaal niet ; dat heeft hij voor hij de blaf kan horen allang geroken. Maar ook belangrijk is wat de hond ' zegt' met de blaf ; wij begrijpen ze misschien niet altijd,m maar zij elkaar prima. Mischien groeten ze terug, reageren ze op een waarschuwing of laten ze gewoon weten dat ze elkar wel of niet moeten. Soms is de andere blaf blijkbaar het reageren niet waard, soms is een antwoord wellicht dreingend gewenst. Zolang we niet in het hoofd kunnen kruipen van een hond, blijft het raden.