Krijg mijn papegaai nog tam?

Mijn zusje heeft sinds 3 weken een dwergpapegaai van 17 weken oud. Alleen ik ben bang dat ze helemaal verkeerd is begonnen met het tam maken. Ik had gezegd dat ze info. Moest opzoeken wat ze niet heeft gedaan. Die vogel komt niet op je hand zitten en j krijgt dr alleen als j dr beet pakt met j hand zegmaar. Kan mn zusje de vogel nog tam maken. Het is haar eerste en ik wil gewoon dat ze een leuk tam vogeltje krijgt. Hebben jullie misschien tips of weten jullie of dit nog goed kan komen?
Alvast bedankt. Gr

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als er iets is wat een vogel vreselijk vindt, is het opgepakt worden met een hand om het vogellijfje! Dé manier om een vogel doodsbang voor mensen te maken.

Antwoorden (1)

Zo al direct met je hand pakken is helemaal fout,je moet het beestje langzaam aan je handen laten wennen en dit doe je door bijvoorbeeld door de tralie's lekkere dingen te geven die de vogel mag hebben.
Hierna als de vogel dit aanpakt bouw je dit rustig verder door het deurtje open te doen en met je hand in de kooi te gaan en op die manier wat lekkers geven,fladdert hij alle kanten op dan is hij er nog niet aan toe.
Op die manier kun je steeds een stapje verder gaan zodat de vogel het vertrouwen in je krijgt en op een gegeven moment vanzelf op je hand komt als hij in de kooi zit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ivana
9 jaar geleden
Plus.
De vogel altijd van de zijkant benaderen zolang hij nog niet helemaal tam is. Van voren is een bedreiging.
Mocht hij zich rustig gedragen als je hem iets in de kooi aanreikt (tenslotte) dan houd je één vinger voor zijn borstbeen en zal hij zo opstappen alsof je vinger een volgend stokje is om op te zitten.
kusgeluidjes maken met je mond zijn kromsnaveltjes dol op en zacht praten tussendoor. Maar neem de tijd, kan weken duren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je Ivana.
Het is typisch voor het jonge grut,ze zijn vaak te ongeduldig.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Daar heb je wel een punt 71169,het is afwachten,maar de kans is wel groot dat het vertrouwen weg is en misschien niet meer terug komt of heel lang gaat duren.