Wilde dieren niet, maar huisdieren die op uur en tijd hun natje en droogje krijgen en hun dagelijkse wandelingetje, zullen even moeten schakelen.
Ook bij dieren is het in een paar dagen aangepast aan het nieuwe ritme.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Buiten dieren niet, die leven gewoon verder zoals ze deden ( kippen, konijnen etc.)
Katten waarschijnlijk ook niet zo, maar een hond daar in tegen krijgt een ander uitlaat schema omdat het baasje op een ander tijdstip gaat werken, dus anders opstaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Denk het niet, dieren leven nl. niet met de klok. Tenzij het huisdieren zijn die nu een uur later hun eten krijgen maar ik vraag me af of ze daar echt last van hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dieren leven heel puur en gebruiken daar hun zintuigen voor. Dus dan is het antwoord nee. Het enigste verschil zullen de huisdieren merken als ze hun voedsel op een ander moment krijgen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dieren hebben geen concept van tijd zoals wij, op het vogeltje in mij kloeks kloeks klok na.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee die hebben daar zo gezegd lak aan... Ik heb nog nooit een hamster of wat dan ook met een klok in zn hol gezien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kom jij wel eens in hamsterholletjes dan?....:)
+1
Nee, want die hoeven niet op tijd naar bed om 's morgens weer op tijd hun bed uit te kunnen om op tijd op hun werk of op school te komen, waardoor ze twee keer per jaar volkomen ten onrechte een poosje helemaal uit hun ritme zijn. Dat genoegen smaken alleen mensen.

Misschien dat een zeer, zeer strak getrainde hond het even merkt als hij ineens een uur eerder / later uitgelaten wordt dan hij gewend is. Of dierentuindieren met vaste voedertijden (zo ze die al aanpassen), maar zeker in het wild zullen dieren er helemaal NIETS van merken. Er gebeurt namelijk eigenlijk helemaal niks, uitsluitend met onze kunstmatige tijd. En daar hebben dieren gelukkig lekker helemaal niks mee van doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal mee eens!!! Ik ben al 2 dagen (ten onrechte) uit mijn ritme...... ik wou dat ze het af schaften.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het hoeft geen strak getrainde hond te zijn hoor, onze huisdieren vonden het echt niet relaxed als we ze soms een dagje later voerden dan normaal.
Als u dacht dat alleen mensen gevoelig zijn aan de plotse verandering, dan hebt u het mis. Ook dieren weten er van. Melkkoeien bijvoorbeeld gaan flink wat minder produceren gedurende een zekere periode. Ook zij zijn lichtgevoelig en niet klokvast.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Huisdieren wel, dieren in de natuur niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen als ze kunnen klokkijken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb vroeger op school geleerd, dat koeien er moeite mee hebben, en dat boeren al weken van te voren beginnen met iets eerder te melken of iets later.

Anders zouden koeien er problemen mee kunnen hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Echt wel, onze coco zegt altijd stipt om half 9 lekker sloapen, en dan gaan ze alle vier op stok.

Was nu op een ander tijdstip dan normaal, en ze waren vandaag allemaal zo lui als wat en gingen vanavond al veel te vroeg op stok.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het wintertijd is fluit ik 's avonds om klokslag 11 uur en komt mijn kat vrijwel onmiddellijk thuis. Nu is de zomertijd ingegaan en moest ik de eerste dagen tot 12 uur op hem wachten. Mijn gefluit lapte hij aan z'n laars. Maar zowel gisteren als vandaag kwam hij om half 12 opdagen. Het begint dus al een beetje te wennen en lopen we langzamerhand in.