Hoe moet ik nu met onze gesteriliseerde poes aan?

Onze poes is gesteriliseerd maar ook zijn er embryootjes weggehaald, ze bleek dus alweer zwanger te zijn nadat ze 4 maanden geleden 2 kittens had gebaard. De eerste 2 dagen at ze gewoon en dronk ze goed. Maar na de 3e dag at ze niet meer en vandaag (4e dag na de sterilisatie) braakte ze ook nog een paar keer. Maak me erge zorgen. De wond ziet er verder goed uit en ze oogt ook niet echt ziek.

Wie heeft ervaring hiermee en herkent dit?
Ik zal in ieder geval, als ze morgen ook niets eet, contact zoeken met de dierenarts.

Toegevoegd na 9 uur:
Ja, ik heb net gebeld en ga eerst met haar op het spreekuur. Ze heeft vanmorgen een paar brokjes gegeten, maar is nog steeds passief. Ik heb geen pijnstiller meegekregen omdat ze een injectie kreeg na de operatie met een langdurige pijnstilling. Maar goed, dat zal inmiddels wel uitgewerkt zijn misschien...(vorige week donderdag was de ingreep). Ik zal het vanavond wel horen, wordt vervolgd...

Toegevoegd na 18 uur:
Blij! Onze poes is vandaag helemaal bijgekomen:-)! Ze drinkt goed, eet wat minder dan normaal maar toch wel elke keer een beetje. Vanmiddag glipte ze per ongeluk naar buiten en het duurde niet lang of ze al weer een muisje gevangen...helaas voor haar ontglipte de muis in het hoge gras...overkwam haar eerder nooit maar dat zal toch een beetje van haar lichamelijke toestand gekomen zijn ;-). Ik heb weer alle vertrouwen in haar, het komt goed ook al houd ik haar goed in de gaten, dat zeker!!!

9 jaar geleden
Rieneke1
9 jaar geleden
Neem idd vandaag even contact op met de dierenarts. Het kunnen naweeën van de narcose zijn, maar ze moet eten.
De dierenarts kan zonodig iets tegen de misselijkheid geven.
Ze heeft pijnstillers meegekregen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou vandaag even de dierenarts bellen. Bellen kan nooit kwaad.
Rieneke1
9 jaar geleden
Fijn dat de poes opknapt!
misslobe
9 jaar geleden
Ja echt wel, ze is weer helemaal de oude en accepteert ook weer haar kitten van 4 maandjes oud! I'm so happy!

Het beste antwoord

Zeker dierenarts bellen hiervoor. Eten is extra belangrijk bij katten. De wond kan er van buiten goed uit zien, maar je weet niet hoe het van binnen is. Dierenarts heeft hier wel ervaring mee en weet wat te doen, pijnstilling, iets tegen misselijkheid enz. Wat je zelf kunt doen voor haar is een lekker plekje geven waar je kan liggen (heb je vast al) en aandacht geven, het is tenslotte toch narcose en ingreep. succes en beterschap
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het kan een reactie zijn op pijn, narcose, of medicijnen. Heeft ze pijstilling ingespoten gekregen: dan kan deze nu zijn uitgewerkt. Ook kan het een reactie zijn op de antibiotica. Je doet er beter aan om nu al contact op te nemen met de dierenarts. (Meestal zit een nacontrole bij de prijs van de sterilisatie inbegrepen.)
Heel veel beterschap!