Kan je een cavia tam maken zonder hem vaak optepakken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Op pakken is juist een reden om hem tam te maken . Laat 'm uit je hand eten dan raakt hij gewend aan je geur dus wordt hij automatisch ook tam .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat lukt niet zonder hem regelmatig op te pakken, hij moet aan je wennen om tam te kunnen worden:
http://www.goeievraag.nl/vraag/huis-tuin/huisdieren/cavia-tam.126833
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hier een link met veel informatie over cavia's. Geduld hebben is een goede zaak. De ene cavia is eerder tam te krijgen dan de andere.
Succes! Bronnen:
- http://www.degrotecavia.nl/handtam.html

Antwoorden (1)

ga gewoon eens rustig voor de kooi zitten en geef m iets wat hij lekker vind als je dat regelmatig doet gaat hij je leren kennen.. ook moet je ze niet laten schrikken en te wild doen. zorg ervoor dat als je hem wil pakken dat hij je kan zien want als hij schrikt of bang is zal die in eerste instantie willen vluchten... en met eten of snoepjes die hij lekker vind zal die eerder tam worden. als je maar 1 keer in de week dit doet zal het waarschijnlijk geen zin hebben dus vooral in het begin gewoon elke dag of meerdere keren per dag rustig bij m zitten dan gaat hij je vanzelf kennen