Is de verkoop van dieren op rommemarkten toegestaan?

Ik liep vandaag op een rommelmarkt en zag dat daar 2 kooien met cavia's te koop werden aangeboden. Is dit wel toegestaan?
Thuis de reglementen van die specifieke rommelmarkt een doorgekeken maar zie het niet als verbod staan. Wel etenswaren. Is dit landelijk niet verboden? Kan het nergens vinden.
Ik heb de organisatie wel een mail gestuurd waarin ik aangeef dat ik dit niet vind kunnen.

Aponi
9 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je ziet waar mensen cavia's nog meer voor gebruiken, vind ik verkoop op een rommelmarkt nog wel meevallen...
Z512099
9 jaar geleden
Volgens mij mogen op een rommelmarkt geen nieuwe producten, goederen uit een faillissement of dieren verkocht worden.
Waarschijnlijk wilden ze de 2 oude kooien verkopen, zullen gedacht hebben: we fiksen de Cavias erbij, dat verkoopt makkelijker.
Aponi
9 jaar geleden
Er stonden daar meerdere kooien te koop. En ook reismanden. Leek bijna wel een handelaar. Zag alleen in de grote kooien de cavia's maar kon niet zien of er ook dieren in de kleinere kooien zat.

Het beste antwoord

Een dier wordt nog steeds gezien als een ding en mag dus vrij verhandeld worden. Er zijn natuurlijk wel richtlijnen waaraan de (tijdelijke) huisvesting etc. moet voldoen. Voor rommelmarkten kunnen reglementen gelden die de verkoop van levende have verbieden. Dus, als er geen regel is die deze handel op die rommelmarkt verbied, dan mag het wel.