Mijn pitbull trilt en is agressief, wat is er aan de hand?

Mijn Pitbull trilt, komt bij niemand meer in de buurt, ze is agressief en is gewoon weg niet meer vrolijk. Ze hijgt heel erg. Altijd wil ze naar buiten en springt dan in het rond van blijdschap. Maar nu moeten we haar gewoon mee trekken om haar uit te laten. Ze laat zich dan letterlijk meeslepen.
Wie weet wat er aan de hand is?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Rieneke1
9 jaar geleden
Wellicht kan de dierenarts hier meer over zeggen??
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De dieren dokter die weet het mogelijk . Dit duidt op iets ? Mogelijk heeft je hond pijn ? Of benauwd ? Of een angst syndroom ? Maar een pit Bull is geen juffer hondje als het gedrag onvoorspelbaar is ( wordt ) zoek hulp ! De gevolgen kunnen voor mens en dier draconisch zijn ( rampzalig ) . Ik zelf heb vaak heel moeilijke honden weer rustig en gesocialiseerd gekregen maar als het plots anders om gaat is er altijd iets medisch of iets geks aan de hand . Als honden trillen of piepen of blazen ( hijgen ) dan hebben ze vaak pijn !
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou meteen naar de Dierenarts gaan!!!!!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ze kan iets hebben opgegeten van straat dat 'vast' zit in haar bovenste dikke darm en de doorstroming daar blokkeert. Zo snel mogelijk naar de DA met je hond en indien nodig röntgenfoto's laten maken.

Antwoorden (1)

Ga voor de zekerheid naar de dierenarts. Laat haar goed onderzoeken. Wanneer de hond pijn heeft of ziek is kan dat de oorzaak zijn. Probeer evt. wat ontlasting of urine op te vangen wanneer op dat gebied onderzoek nodig is. Ga voor jezelf na of de hond iets verkeerds gegeten heeft.

Wanneer de hond niets lichamelijks mankeert is ze wellicht ergens heel erg van geschrokken.
Probeer als je er niet uitkomt een gedragstherapeut te consulteren. Liefst een met ervaring met dit ras en die meerdere opleidingen en trainingsmethodes heeft gevolgd.
De therapeut kan het gedrag van de hond voor jullie verklaren en handvaten bieden hoe met de hond om te gaan.
Schrijf evt. voor jezelf het e.e.a. op om een patroon te ontdekken in het gedrag. Dat geeft misschien antwoorden en oplossingen om op situaties in te spelen. Ook verschaft het de therapeut hoe hij/zij een omgang met de hond kan uitstippelen.