kun je een husky en een duitse herder bij elkaar houden?

mijn vriendin vind een husky een leuke hond en ik vind een duitse herder een leuke hond, dus mijn vraag is: kun je een husky en een duitse herder bij elkaar houden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.1K
jodyenboyke
9 jaar geleden
De antwoorden hier onder zullen duidelijk zijn, maar nog even een aandachtspuntje: neem liever niet 2 pups tegelijkertijd. Ze zijn dan teveel op elkaar gericht i.p.v. de baas.
Antoni
9 jaar geleden
Dat je een hond(enras) "leuk" vindt, is (natuurlijk) niet voldoende om een goede baas te (kunnen) zijn! Laat je overal goed informeren over de rassen (niet alleen de Duitse Herder en de Husky) en kies alleen een hond (of twee) die bij jullie en jullie omstandigheden past/passen.

Het beste antwoord

jawel. mits je maar aan de honden voorwaarde voldoet ( veel lopen. niet lang alleen thuis. . ook niet als je 2 honden hebt. ruime tuin of dus veel naar het bos om ze te laten rennen en spelen. cursus volgen (of zelf trainen maar dat is alleen aan te raden als je ervaring hebt)

Toegevoegd na 1 minuut:
en herders maar Huskeys helemaal moeten duidelijk weten wie de baas is. hierin moet het hele gezin structuur bieden. is de regel niet schooieren dan ook nooit wat geven op de momenten dat jullie eten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je kunt in principe alle honden rassen bij elkaar houden. Mits ze goed opgevoed en getraind zijn. De baas moet de roedelleider zijn. Een cursus bij een hondenschool is heel belangrijk. Zowel voor de hond als voor de baas.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als ze goed gesocialiseerd zijn kunnen ze samen gehouden worden, maar het zijn honden met een totaal verschillend karakter. De Duitse is een herdershond, de Husky een sledehond.
Bijv.:
Terwijl de Duitse herder erfvast is, wat betekent dat ze geen neiging hebben tot weglopen, zal de Husky dat wel doen wanneer hij de kans krijgt. De Husky is zeer eigenzinnig en moeilijk op te voeden, absoluut geen beginnershond, terwijl de Duitse een grote will to please heeft.
Het zijn dus twee rassen (werkhonden dan nog wel) met een zeer verschillend temperament, daarom vind ik dat ze niet goed bij mekaar passen.
Z512099
9 jaar geleden
Ivana
9 jaar geleden
Goede uitleg. Plus.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Plus!
jodyenboyke
9 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan wordt het kruis of munt...en gaan jullie voor de hond die daar uitkomt...
Deze rassen kunnen heel goed samen, mits goed gesocialiseerd. Ik zou persoonlijk eerst met 1 beginnen en er pas later er een tweede bij nemen. Zo kun je de eerst goed opvoeden voor je aan de tweede hond begint.

Het zijn zeker twee verschillende karakters, maar allebei werkhonden dus actie is voor beide honden van harte welkom. Zijn beide zeer intelligent, maar waar een Duitse herder graag met zijn baas samen werkt is een Husky zelfstandiger.

Al is mijn persoonlijke ervaring (ik heb een Alaskan Malamute) dat als je echt veel tijd in steek ze het ook leuk vinden met je samen te werken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Ik vraag me af met welke je dan zou moeten beginnen. Zou daar ook nog een beste oplossing voor zijn? En als dat zo is, waarom zou je dan met dat ene ras moeten beginnen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Met welk ras je zou moeten beginnen ligt o.a. aan je ervaring een Husky zou ik persoonlijk niet adviseren als hond om mee te starten, dan zou een Duitse herder een betere keuzen zijn. Dit omdat zoals ik al zei een poolhond zelfstandiger is dan een Duitser. Een Duitser is makkelijker trainbaar dan een Husky. Daarnaast is het altijd belangrijk om een goede hondenschool te zoeken voor beide honden. Dit kan al een enorm verschil maken Daarnaast zou ik kijken hoeveel tijd je op dit moment hebt, een poolhond als een Husky moet bewegen. Ik ben per dag met mijn poolhond al meer dan 2 uur op pad en dan komt de overige verzorging nog eens bij. Het is daarom altijd belangrijk met het uitzoeken van een hond past deze hond bij mij en mijn levensstijl. En heel eerlijk wezen! Alleen dan kan je de juiste keuze maken.
Antoni
9 jaar geleden
Dank voor je reactie! Goede adviezen geef je, vind ik! Daar kunnen de vraagsteller en zijn vriendin vast wat mee. Ik vind het zelf sowieso leuk om meer te weten te komen over Husky's. Dat vind ik heel mooie honden. Dus veel dank voor je informatie!
Ik had 3 schapen op mijn weide aan onze tuin.
Een buur 500m verder heeft een Mechelse herder en een husky. Beide beesten zijn minder dan een jaar oud. Ze braken regelmatig uit en kwamen bij ons op de loer liggen in de struiken. 1 maand geleden wordt het eerste schaap aangevallen , de uier en de keel zijn volledig opengescheurd. We konden de husky vangen en belden de eigenaar op via de tag. Hij beweerde dat zijn honden zoiets nooit zouden doen en zei dat ik niets kon bewijzen.
Vandaag tref ik de 2 honden terug aan in de struiken met een schaap die levend werd opgegeten . De husky zat met zijn snuit in de uier en at de blaas en andere organen op terwijl het beest leefde. De herder had het schaap bij de keel terwijl het bloed eruit liep. De honden weggejaagd veearts gebeld , hij heeft het schaap geuthaniseerd.
De husky was duidelijk de boosdoener de herder het slaafje van de husky hij was de jongste.
Het houden van honden zonder een baasje die niet aanwezig is, is in mijn ogen dierenmishandeling. Een husky ontspoort als hij geen supervisie heeft. De herder zou dit waarschijnlijk nooit gedaan hebben zonder de husky.
10 maanden geleden