Welke hondensokjes of -schoentjes blijven goed zitten?

Onze hond maakt met de nagels van zijn pootjes krassen op onze boot en heeft ook al een scheur in de bekleding gemaakt. Ik heb laatst een soort hondenschoentjes gekocht in de dierenwinkel, maar die bleven niet goed zitten. Die heb ik dus maar weer teruggebracht.
Wie kan mij een goede tip geven om mijn probleem op te lossen?
Alvast bedankt!
PS: de nageltjes zijn op de juiste manier geknipt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb je kinder/babysokjes geprobeerd?
Het is wel zo dat je hond dat uit kan glijden met misschien lelijke gevolgen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank voor je reactie, maar nee, babysokjes heb ik nog niet uitgeprobeerd. Maar voordat ik weer iets ga kopen om uit te proberen, hoop ik via Goeievraag de 'gouden tip' te krijgen.
Op de plekken in de boot waar onze hond zal lopen, kan hij sowieso niet uitglijden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je hebt ook baby schoentjes met een soort noppen tegen uitglijden.
jc54
9 jaar geleden
Je gaat een hond toch geen sokken aantrekken, omdat je anders een krasje op je boot krijgt. Als je echt van je hond houdt, dan verkoop je toch gewoon de boot......
En als je meer van je boot houdt, zoek dan een goed adres voor de hond.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Houd er rekening mee dat honden een deel van hun warmte kwijtraken door de voetzolen, als het een warme dag is, mag je helemaal niets om de poten doen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Jc54, mijn hond is dol op varen. Ik kan hem geen groter plezier doen dan hem mee te nemen.
Een krasje hier of daar is inderdaad niet zo erg, maar scheuren in de bekleding vind ik wel erg.
Verder vind ik je reactie nonsens.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
R60M, daar heb ik inderdaad ook al aan gedacht! Daar houd ik zeker rekening mee.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Die sokjes van de dierenwinkel werkten perfect voor onze goldenretriver. Hij droeg ze in de sneeuw omdat er anders ijs tussen zijn kussentjes bleef zitten wat pijn ging doen. Zwsrt sokje met lederen onderkant en lange klittenband bandje om hem vast te maken. Had jij ook zo iets? Je moest wel opletten dat je ze op de juiste manier vast maakte anders gingen ze of uit of kon de hond zijn voet niet goed buigen en ging hij hinken. Ook de maat moet goed zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt ook een plaid op de bekleding leggen of de hond afleren dat hij daar niet op mag?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik had inderdaad iets dergelijks uit de dierenwinkel, maar het werkte echt niet bij onze kleine hond (Havanezer). Ons hondje is een soort 'ADHD-hondje' en ik kan het hem niet aandoen als hij niet meer over de rand van de boot kan kijken doordat hij op de bodem moet blijven. Dekens op de kussens gaan ook niet werken in de situatie bij ons aan boord. Dank voor het meedenken!

Antwoorden (2)

Dit is een iets duurdere honden loopschoen en zo te zien blijven deze goed zitten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is belangrijk dat je hond de schoenen/sokken lekker vindt zitten, anders zal hij of zij er alles aan doen om ze uit te krijgen. Uit eigen ervaring heb ik geleerd dat je dan beter kan zorgen dat het fijn zit, want dan blijft het ook zitten. Mijn hond heeft ooit schoenen gehad, toen haar poot was overreden, maar dan ging ze heel raar lopen en beet ze ze zodat ze los kwamen. Nu heeft ze een paar dagen op babysokjes gelopen, door wonden op de kussentjes. Dat bleef wel goed zitten. Eventueel kun je ook de sokjes vastzetten met wat tape. (niet te sterk want anders is je hond half kaal als je ze weer uit wil doen)