mijn hond jankt in n fietsmand weet iemand wat ik daar aan kan doen?

Mijn hond jankt in mijn fietsmand.weet iemand wat ik daar aan kan doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zit hij wel goed in die mand? Misschien moet je hem (de hond) er anders in zetten?
Ivana
9 jaar geleden
Wat voor hond is het? Zit hij voor of achter op de fiets? Is het een pup of een oudere hond? Doet hij dat alleen als je aan het rijden bent of meteen als hij er in geplaatst wordt? Is het een opgevoede hond of een verwende hond, een angstige of een zelfbewuste die gewoon niets wil wat hem niet uitkomt?
Allemaal belangrijk om te weten voordat we antwoord kunnen geven.

Antwoorden (1)

Probeer (als je dit nog niet hebt gedaan) je hond eerst te laten wennen aan de fietsmand zonder de fiets, dus gewoon in huis. Leg er eventueel een handdoek of een doekje in waar zijn geur aan komt. Zodra je hond gewend is aan de fietsmand (dit kan wel een aantal dagen duren) kun je het proberen op de fiets, als hij dan nog steeds jankt kun je dit het beste negeren en hem na de fietstocht belonen met een lekker snoepje of met wat anders leuks, zo leert hij dat het hem wat leuks oplevert, maar ik hoop natuurlijk dat hij leert wennen aan de mand en er dan niet meer bang voor is. Succes :)!

Toegevoegd na 6 minuten:
Nog even een toevoeging :)
Zoals net ook in de reactie is aangeven, let inderdaad ook goed op of hij geen pijn heeft, misschien steekt iets uit en voelt hij dat. Als dat niet het geval is, probeer dan wat ik hier boven heb geschreven :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
jodyenboyke
9 jaar geleden
+ Maar er moet veel meer beloond worden. In het mandje is altijd lekkers, ff stil, altijd belonen enz.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voordat je op de fiets stapt met hond in de fietsmand, lijkt het mij beter om eerst een tijdje met je fiets aan de hand met hond achterop in de mand te lopen. Sommige honden kunnen het eng vinden en gaan dan piepen. Als je gaat lopen met de fiets is dat veel minder snel en kan je hond rustig wennen. Later kan je dan 5 minuutjes gaan fietsen in een rustig tempo en dat geleidelijk gaan opbouwen in tempo en tijd. Maak de hond ook goed vast in het mandje zodat hij er niet kan uitspringen ongeacht of je nu met de hond in het mandje fietst of loopt.