Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

de vinnen van mijn tetra's zijn aangevreten, wie deed het?

Ik heb een aquarium, en ik zie dat de vinnen van mijn tetra's kleiner zijn geworden. De rest van de bewoners zijn: rode minors, purperkopbarbelen, galaxy rasbora's, siamese algeneter en modderkruipers. Als ik op internet kijk zie ik dat rode minors en purperkoppen wel eens aan vinnen willen bijten. Welke soort moet ik weghalen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K
Z512099
9 jaar geleden
Het is mogelijk dat de rode minors de daders zijn, vooral in groep en als ze te weinig eten krijgen, kunnen ze zich gedragen als kleine piranha's en dus kleinere zwakkere vissen aanvallen.
Purperkoppen zijn toch een stuk vreedzamer .

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ik zou de rode minors eerst apart zetten, kijken of het dan beter gaat.
Als het dan niet beter gaat zet je de purperkopbarbelen even apart, gaat het dan nog niet beter dan zijn het de modderkruipers, die willen 's nachts ook nog wel eens gaan bijten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
en dan heb je 3 aquaria staan met verschillende vissen. Hoe los je dat op? Let op:dit is een serieuze vraag, dit probleem zou mij ook kunnen overkomen. Moet ik die andere schooltjes dan verkopen, of kunnen ze weer bij elkaar als de tetra's groter geworden zijn? om 3 bakken te hebben staan is tijdelijk niet erg, maar niet mijn bedoeling

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding