Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat moet je doen als je vis vol zit met kuit

ze is helemaal bol, echt op springen. Het vel gaat er bijna van af, zo lijkt het, ze heeft een witte vlek op zijkant van de buik. Wat moet ik doen. Het gaat om een goudkarper in de vijver van zo'n 10 cm lang. De buik lijkt al zo'n 5-6 cm doorsnee.

De andere vissen helpen dus niet.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Niets, het komt wel goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helemaal niet het komt er van zelf uit, en dan heb je weer een slank visje, het gaat makkelijker dan bij bijv. puppy's hihi
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laten zwemmen waar die zwemt, niets aan doen, hij valt vanzelf af binnenkort...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is niet mogelijk dat het een goudkarper is, dat worden hele grote vissen waarvan de vrouwtjes wel 1 m. lang kunnen worden, en je hebt het over 10 cm.
dit is nog een babytje goudkarper, kan dus nooit kuit hebben.
Wat wel mogelijk is dat je goudvis bedoelt en er zijn dwerggoudvissen die van nature een dikke buik hebben, dan zou 10 cm. lang wel kunnen.
Wat ik echter denk, dat je gewoon een zieke vis hebt, want nu al zo dik van kuit is te vroeg, waarschijnlijk heeft je vis waterzucht, ze worden dan zo dik als een tonnetje, het is een ontsteking waar ze uiteindelijk aan dood gaan en heeft meestal te maken met een slechte waterkwaliteit, de g.h. waarde is dan veel te laag.
Zou het even laten testen en daar wat aan doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
plusje ed, maar bedoel je niet ph waarde?
of haal ik nu zaken door elkaar?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
rieneke, bij het testen van water kan je testen op ge gezamelijke hardheid (GH) of de carbonaathardheid (KH) of de zuurgraad PH
@Bekkems Volgens de boeken is het inderdaad besmettelijk, maar ik heb hier mijn grote twijfels over, het zijn de zwakste vissen die ziek worden, de anderen worden meestal niet ziek, of je moet een hele slechte waardes hebben van het water, maar dan gaan de vissen toch al dood.
Wachten tot ze gaat kuitschieten. Je kunt niets anders doen lijkt me.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zijn het niet de mannetjes die kuitschieten?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding