http://www.goeievraag.nl/vraag/huis-tuin/huisdieren/oorzaak-sproeiende-pissende-gesteriliseerde-poes.247411
Een duidelijke oorzaak hebben we niet , ook niet na 2 jaar aanzien en veel proberen...Het is duidelijk markeergedrag en intussen sproeit ook het zusje van deze 2 voormalige weeskittens in huis bij mijn buurman... (ze wonen sinds 3 maanden naast elkaar en delen en ruime tuin ook)
Markeren van "mijn Wiesje" in huis nam wel toe toen hier een opvangpoes bij kwam en we zagen ook dat ze duidelijk deze poes "niet hoefde" en bang reageerde... ook de Feliway en zelfs medicatie middels hormonen/supre-nogwat en Alprolal hielpen niet. helaas ...
Medisch zijn de zusjes kerngezond en hebben elk ook genoeg terugtrek plekjes en rust in de huizen.
Hoe vaak en goed hier alles ook wordt gesopt; toch soms (zodra vochtige lucht in huis bv) ruik je nog die sterke geur hier ;)
De opvangpoes gaat wel weg hier weer en zal de stress iets kunnen doen afnemen, maar zullen beide "zeikdames" nog stoppen met steeds markeren?
(Zelf vermoed ik van niet omdat voor de poes dit heel natuurlijk gedrag is en alleen wij dit als 'personeel van deze dames' dit heel goor vinden ;)?
Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?