Welk kattenvoer kan ik het beste voor mijn achttienjarige kat kopen als het per se uit de supermarkt moet komen?

Mijn kat is achttien en ik geef haar sinds een tijd hoogwaardig kattenvoer dat ik bij de dierenarts haal. Nu is het voer weer op en in dit weekeinde is de dierenkliniek niet open. Ik moet dus naar de supermarkt om voer voor haar te halen voor de aankomende dagen. Ze is best wel mager geworden de laatste tijd, weegt nog geen drie kilo, en ik ben met supermarktvoedsel gestopt omdat dit haar niet genoeg voedt. Ze kan er veel van eten maar het doet niets voor haar. Daarom ben ik op zoek naar relatief hoogwaardig voedsel voor haar, dat zal er vast tussen liggen in de supermarkt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Rieneke1
9 jaar geleden
Wat voor hoogwaardig voer haal je dan bij de dierenarts?
Mijn antwoord geldt voor een gezonde kat.
Rieneke1
9 jaar geleden
Mocht je kat op nierdieet staan, dan kan je voor nood beter seniorenvoer kopen.

Antwoorden (2)

Is er geen dierenspeciaalzaak in de buurt? Daar ik genoeg prima voer te vinden, zoals Almo, Cary, Animonda en ga zo maar door.
Bij AH eigen merk blikvoer hebben sommige smaken een redelijk vleespercentage.
Wat brokjes betreft zou ik dan Purina kopen, niet geweldig, maar voor nood moet je wat.
Rieneke1
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Goeie tip. Volgens mij kun je elk merk dat je bij de dierenarts kan kopen ook wel in een speciaalzaak krijgen. Die zijn allemaal open op zaterdag
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Blikjes kattenvlees van AH excellent daar zit echt vlees en vis in. Tonijn en garnalen daar zie je echt stukken tonijn in zitten en echte garnalen.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ik weet nog dat mijn tante (woont in Tanzania) verbaasd was over die blikjes, zelfs een beetje boos. Ze zei dat mijn kat beter eet dan de mensen daar. Toen ik vroeg of ze dan wat blikjes mee wilde nemen werd ze wel echt boos...terecht
Mijn katten eten Royal Canin omdat je er verschillende categorieën aangepast aan jouw kat. Toen mijn kat ziek was hebben we haar Eukanuba gegeven op aanrader van de dierenarts. Deze brokken waren ook goed. Ik raad je vooral brokken aan omdat eten uit blik minder gezond is en diarree kan veroorzaken, wat echt niet prettig is. Je kan het wel gebruiken als afwisseling.

Toegevoegd na 10 minuten:
Als Je deze niet vind in de winkel is er in de Aldi Julliette brokken en in de Colruyt vind je ook heel goede brokken. Die van AH niet.