Waarom poept en plast/sproeit ons konijn wel bij mij op schot maar niet bij mijn man?

Wij hebben sinds een paar weken een konijn. Ons is verteld dat het een vrouwtje is. Elke keer als ze bij mij op schoot zit poept en plast/sproeit ze. Het maakt niet uit of ik haar uit haar hok haal of dat mijn man haar bij mij op schoot zet maar na een paar minuten begint ze te poepen en te plassen en laatst was het geen urine maar wat dikker en crème/geel. Ik doe niets anders als mijn man met haar, we voeren haar beiden en pakken haar beiden op maar bij mijn man heeft ze nog nooit gepoept of geplast/gesproeid. Dus mijn vraag is waarom ze dit wel bij mij doet maar niet bij mijn man.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
9.6K

Antwoorden (1)

Bij jou op schoot voelt hij zich op z'n gemak. Het is net als veel ( maar niet alle) mensen, die doen ook alles het liefst daar waar ze zich het meest ontspannen en op hun gemak voelen. Thuis dus, hun eigen toilet. Of het is angst, dat kan natuurlijk ook. Als jij een hoge schelle stem hebt en alles naar je hand wil zetten voelen ze dat aan en schijten uit angst van zich af. Hij heeft dan overigens z'n oren liggend naar achter.