Waarom laat onze kat zich zo koeieneren door andere katten in de buurt?

N.a.v. mijn vorige vraag. Wij wonen in een kattenrijke buurt, maar er zijn maar 1 of 2 katten die onze kater van ons erf durft te jagen. Voor de rest, en vooral voor èèntje (de schrik van de buurt en ongeveer dezelfde leeftijd) gaat hij op de loop of onderwerpt zich er totaal aan. Maar ook bij veel andere katten lijkt hij een goedaardige sul.

Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leuke vraag, ik heb er hier ook zo eentje thuis.+

Antwoorden (4)

Hij zit onderaan de ranglijst van katten in de buurt... En als hij zich niet gedraagt naar gelang zijn rang, dan krijgt hij er een van de leiders van de buurt... Zo is dat gegaan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan is die daar waarschijnlijk al eens eerder flink door te grazen genomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
grofweg kan je het karakter van katten onderverdelen in timide katten, lakonieke katten, en ondernemende katten.
blijkbaar valt jouw kater onder de timide katten (als hij daadwerkelijk bang is van veel andere katten), of onder de lakonieke katten (als het hem allemaal niet zo interesseert wie er op het erf komt).

verder is de schrik van de buurt waarschijnlijk ongecastreerd?
ongecastreerde katers kunnen een enorme vechtlust aan de dag leggen, geen wonder dat jouw kater vlucht voor deze jongen.
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
weer een top antwoord van je. Jij kan het weten vette +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niets meer aan toe te voegen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja zo is het, ik heb hier ook een timide kat thuis. Kijkt even buiten en staat zo weer binnen met een staart die 2x zo dik is als zijzelf.+
Heef mijn kat ook, ik denk dat de andere kater gewoon sterker is, en als ze elkaar zien praten ze meestal niet even gezellig met elkaar maar beginnen ze te vechten.