hoe kan je zien of hamsters vlooien heeft?

Mijn hamster zit zich nog meer te krabben dan normaal, ik denk dat die vlooien heeft maar ik weet het niet zeker... weet iemand hoe je dat kan zien?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

Vlooien spoor je op met een vlooienkam, je doet dat zo:
- haal de vlooienkam met een rustige beweging door de vacht heen.
- nu ga je op zoek naar de ontlasting van de vlooien. Houd de kam met de platte zijde zoveel mogelijk naar boven om te voorkomen dat er vlooienpoepjes van de kam afvallen.
- leg de gevonden zwarte puntjes op een natte tissue. Kleurt de tissue rood, dan heb je te maken met vlooienbloed en dus een vlooienbesmetting.

Toegevoegd na 2 minuten:
Vlooienkam, zie foto:

Toegevoegd na 56 minuten:
Onderste foto: specifieke vlooienkam voor hamsters.
Z512099
9 jaar geleden
Z512099
9 jaar geleden
Ja, gewoon bij een dierenwinkel...
Z512099
9 jaar geleden
Kam op bovenste foto is geschikt voor alle dieren met kort haar, dus ook voor hamster.