Mijn hond (Jack-Russell) krapt zich voortdurend open. Wat kan ik hieraan doen?

Hij is een jaar oud, we hebben al hondenjasjes ed geprobeert, maar dan nog krijgt ie het voor elkaar. Het zit vooral in zijn keel en iets naar onder. We hebben ook vaseline erop gesmeert om de boel te verzachten.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3K
Rieneke1
9 jaar geleden
Wat zegt de dierenarts ervan?

Antwoorden (3)

Is het geen hotspot? probeer het eens Nestosyl spray, dit is verzachtend en jeukstillend en heelt de wond, het voordeel van de spray is dat je de wondjes niet hoeft aan te raken (dus geen stress) succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Rieneke1
9 jaar geleden
Wellicht is het wel voedselallergie, dan kan je sprayen tot je een ons weegt. Dit beestje moet gewoon naar de dierenarts, met allerlei smeerseltjes komen heeft geen zin.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En na de dierenarts is het misschien raadzaam om een kraag te gebruiken zodat de hond er niet bij kan.
Ivana
9 jaar geleden
Een hotspot is niet een zieke plek die zomaar ontstaat. eerst is er een wondje en daarna ontwikkeld zich pas een hotspot, die heel moeilijk te genezen is.
Een kattenvlo (hondenvlo is zo goed als uitgestorven) is al genoeg om honden hevige jeuk te bezorgen.
Heb medelij met de hond en ga zo gauw mogelijk naar de dierenarts, zodat de OORZAAK kan worden weggenomen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik was er van uit gegaan dat ze al bij een dierenarts zijn geweest.
Wat je het beste kan doen is toch naar de dierenarts gaan en hem testen op allergieën want dat kan de reden zijn waarom hij zoveel krapt. Het kan misschien ook aan zijn voer liggen.

Als hij ergens jeuk krijgt, gaat hij krabben en dan maakt hij wondjes. Die wondjes gaan op den duur ook krabben en dan word het een soort vicieuze cirkel. Dit word Hotspot genoemd.

De dierenarts zou als je hondje hot spot iedergeval spul mee geven waarmee je hem twee keer per dag moet schoonmaken en spul om hem mee in te smeren.

Laat de hond er niet te lang mee lopen want jij zelf zou ook als jij je zelf kapot krabte naar de dokter gaan!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Toch maar langs de dierenarts geweest. Geen parasiet, waarschijnlijk een allergische reactie. Injectie gehad, zalfje mee en een kuur mee voor 2 weken. Dankjulliewel voor je reactie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Fijn dat je toch even langs de da bent geweest.
Nu hopen dat de jeuk wegblijft,is dit niet het geval en komt het weer terug,laat dan een allergietest doen of koop ander voer waar geen granen in is verwerkt.
Jeuk is vaak voedingsgerelateerd. Je hondje zou allergisch kunnen reageren op bepaalde bestanddelen in zijn voeding. Sowieso zijn granen, en vooral tarwe vaak de boosdoener. Granen horen zeker niet in honden- en kattenvoeding thuis gezien dit echte vleeseters zijn.

Nu kan de jeuk ook zeker andere oorzaken hebben, daarvoor neem je beter snel contact op met je dierenarts. Bedenk goed, jeuk is vaak erger dan pijn en je hondje kan zich niet uitdrukken tegenover jou. Vooral niet zelf verder gaan dokteren!