Hoe weer ik vliegen, zonder gevaar voor mijn konijnen, uit mijn tuin?

Ik heb twee konijnen loslopen en twee eenden die dagelijks op bezoek komen. Nu haal im welke dag de keutels enz weg maar we hebben alsnog érg veel vliegen in de tuin op de grond. Hoe krijg ik ze blijvend weg zonder chemicaliën te gebruiken welke schadelijk kunnen zijn voor mijn konijnen en de eenden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Dat zal moeilijk worden omdat het buiten is en niet binnen. Vliegen hebben mest nodig om eitjes te leggen zodat het nageslacht een vruchtbare voedingsbodem heeft. Dit is een heel natuurlijk proces en daar doe je weinig tegen en waarom zou je dit tegenhouden. Alleen de oorzaak wegnemen zal helpen tegen vliegen maar die scharrelen daar ook lekker rond.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het enige dat je kunt doen om vliegen te verminderen, is hun voedselbron te verwijderen, dus de poep weghalen en dat doe je al.
Vliegen worden pas gevaarlijk voor je konijnen als ze vieze en/of natte kontjes hebben door bijvoorbeeld plakpoep. De vliegen leggen hun eitjes in de vieze vacht, deze komen uit en de maden beginnen dan te knabbelen aan je konijn. Er is een middel dat Nomyasis heet. Dit spray je 1x per maand op je konijn en weert zo de vliegen. Het is niet schadelijk voor je konijn en is verkrijgbaar bij of via je dierenarts.