Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Worden er ingeslapen huisdieren gebruikt om dierenvoer van te maken?

In een televisieprogramma (Ik ben verslaaf aan... Net5) werd er door een arts verteld dat huisdieren die worden ingeslapen in dierenvoeding worden verwerkt. Klopt deze informatie?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
879
tikrit
10 jaar geleden
Ja dat klopt. Zo is met mijn hond ook gebeurd, daar heb ik na lang nadenken toestemming voor gegeven aan de dierenarts.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Broodje aap verhaal waar kennelijk zelfs je dierenarts in gelooft.
Huisdieren gaan naar verbrandingsovens. Met gezond verstand kun je nagaan dat er geen enkel bedrijf is dat deze kadavers selecteert op wel of niet verwerkbaar voor vleesindustrie. Roadkil, zieke, vergane en andere (huis)dieren gaan allen tegelijk de verbrandingsoven in.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Echt een geweldige vraag. Dat heeft mij ook lange tijd bezig gehouden maar nu weet ik tenminste het antwoord.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee. Er is slechts één destructiebedrijf voor dieren in Nederland. Wat er overblijft aan dierlijke resten wordt doorgeleverd aan energiecentrales om energie op te wekken.
Dat bedrijf is www.rendac.nl
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goh, bedankt, ik was al een poosje op zoek naar deze info en nu vind ik het zomaar op goeievraag :)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding