Wat kan ik aan mijn golden retriever geven tegen de pijn?

Er word na het weekend naar haar gekeken wat ze heeft, alleen ik zie aan haar gedrag dat ze pijn heeft en zou graag willen weten of er een middeltje is voor de hond tegen de pijn?

(Ze is 11 en half)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waar heeft ze pijn? Mankeert ze nog meer, heeft ze medicijnen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik gok dat dat de baarmoeder moet zijn tenminste in dat gebied.
En ze heeft GEEN medicijnen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Probeer is telefonisch contact te leggen met de dierenarts !
ibuprofen zou mogen, maar geen hoge dosering !
Best is de raad van de dierenarts volgen !
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nooit medicijnen geven die voor mensen bedoeld zijn. Ik zou toch niet langer wachten en met haar nu nog naar de da gaan,je laat je hond toch geen pijn lijden tot maandag als het niet nodig is?
Rieneke1
10 jaar geleden
Eens met Maria, nooit paractamol oid geven, en nu naar de vervangende dierenarts gaan!
HeerVoldemort
10 jaar geleden
De enige mensen medicijnen die je mag geven, dat zijn die waarvan de dierenarts ZEGT dat je dier ze mag hebben, zoals mijn poes. Die krijgt pillen die voor mensen bedoeld zijn, maar het word door de DA voorgeschreven. Sommige medicatie voor mensen zijn voor dieren giftig. Zoals paracetamol, dit is giftig voor katten en honden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En hoestdrank dat mogen honden wel hebben.

Antwoorden (1)

Als je hond zoveel pijn heeft, zou ik de dierenarts bellen. Je schrijft in de reacties dat je het idee heeft dat ze iets aan haar baarmoeder heeft. Dat zou een baarmoederontsteking kunnen zijn. Komt relatief veel voor bij honden en kan fataal zijn. Ik zou er niet mee wachten als ze echt ziek oogt (lusteloos, pijngedrag, weinig eetlust, koorts).

Het enige wat je haar voor de pijn zou kunnen geven, is een daarvoor geschikt diergeneesmiddel. Als je dat toevallig nog in huis hebt van een vorige keer, zou je dat kunnen geven. Bij voorkeur natuurlijk na (eventueel telefonisch) overleg met de dienstdoende dierenarts. Heb je niets in huis en besluiten jullie tijdens dat telefonisch overleg dat het verantwoord is om tot morgen te wachten voor ze door een dierenarts wordt gezien, dan kan hij of zij in elk geval alvast een pijnstiller voorschrijven ter overbrugging.

Ga in elk geval geen geneesmiddelen geven die voor mensen zijn bedoeld: paracetamol mogen ze sowieso niet hebben en hoewel NSAID's ook bij honden en katten toegepast worden, is die dosering zo anders dan bij mensen dat je daar zelf niet mee kunt gaan knutselen. Of je moet toevallig apotheker zijn, dan zou je de juiste dosering meloxicam voor haar gewicht kunnen opzoeken en zelf een suspensie of capsule prepareren. Maar voor je daaraan gaat beginnen, zou ik eerst gewoon de dierenarts bellen. Dat is veel minder moeite en je krijgt meteen een goed diergeneeskundig advies.