Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan mijn konijn zwanger zijn?

ik heb mijn konijnen bij een dieren winkel gekocht ( waar werd verzekerd dat het twee meisjes waren) maar een konijn is zichtbaar dikker geworden en is druk bezig om een nestje te maken ................. Wat kan ik doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
752

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Het kan zijn dat ie zwanger is (het is wel vaker zo dat ze dat zeggen bij een dierenwinkel.)
Maar het kan ook zijn dat hij gewoon veel eet (dat was bij ons ook zo.)

Groet R
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het konijn kan schijnzwanger zijn, maar ook al zwanger zijn toen je het kocht. Als er een mannetje bij gezeten heeft (kan ook al bij de fokker waar de dierenwinkel hem vandaan heeft) is het zo gebeurt als ze er allebei aan toe waren.

Wacht nog even af, mocht het een nestje zijn dan is het wel heel leuk om het een keertje mee te maken. (vind ik althans)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het zou kunnen dat je konijn zwanger is. Het kan ook zo zijn dat je konijn schein zwanger is. Hier kan je op 2 manieren achterkomen. 1 Gewoon afwachten en kijken of er wat komt. 2 even naar de dierenarts dit is de beste manier.

Als je konijn zwanger is zal het best kunnen dat zij is gedekt in de dierenwinkel omdat er maar weinig dierenwinkels zijn die echt kijken of het een man of vrouw is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je ziet niet aan de dikte van een konijn of het zwanger is of niet.
Zelfs een dierenarts heeft daarvoor een echografie nodig.
Een indicatie van een zwangerschap is dat het konijn een nest gaat maken, maar zelfs hier kan het gaan om een schijnzwangerschap.

Ik heb verleden jaar 6 nesten konijnen gehad en ik ben een expert ondertussen, de geslachtsbepaling van konijnen laat ik voortaan aan anderen over ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding