Waarop kan ik een dierenparade met honden beoordelen, behalve originaliteit?

Ik werd gevraagd of ik mijn hond in een hondeparade wilde laten meedoen maar ik wil dat mijn hond niet aandoen want ik weet dat ze dat niet zal waarderen ;D.
Dus ik werd gevraagd of ik misschien beoordelingen wilde geven aan de deelnemende honden. Het is niet zozeer mijn favoriete ding, maar ik heb toegezegd dat ik dat wil wil.

Nu heb ik maar zitten denken waarop ik een beoordeling kan geven, maar behalve originaliteit kan ik niets bedenken. Weet iemand nog iets anders wat voor een beoordeling in aanmerking zou kunnen komen?

Vast bedankt!!!

Milli.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
paulus811
10 jaar geleden
Als ze je vragen om in een jury te gaan zitten, moeten ze jou toch ook richtlijnen kunnen geven?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Paul: Nee, er zijn geen richtlijnen en ik ben het enige 'jurylid' :/ @71169: Dat is een prima antwoord, daar kan ik wat mee. Dit is geen 'professionele' show, maar een 10-tal (of rond dat aantal) mensen die hun hond een hoedje opzetten, een jasje o.i.d. aandoen en hopen de prijs van een zak hondenvoer van een goed merk te winnen. Dit allemaal ter ere van St. Patrick's day, wat hier uitgebreid gevierd wordt.. Ik had een heel klein beetje hulp nodig om iets meer dan alleen 'originaliteit' te kunnen beoordelen. Het 'brede verstand van dieren' kan ik van mezelf niet beoordelen maar als ik ook maar het minste vermoeden had gehad dat deze 'show' een traumatische gebeurtenis zou zijn voor de honden, dan had ik het niet gedaan. Bedankt voor jullie reactie, jammer dat het geen antwoorden waren want dan had ik het nu kunnen afsluiten door een best antwoord te kiezen.

Het beste antwoord

Misschien kan je extra punten uitdelen voor honden die een trucje kunnen laten zien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank jullie wel allebei, beide antwoorden zijn heel behulpzaam geweest. Ik was gelukkig niet het enige jurylid zoals ik eerst dacht maar we waren met z'n drieen. En er was inderdaad een hond die een trucje had, en kon "praten"! Als zijn moeder (niet de echte natuurlijk, maar de bazin) een paar bepaalde woorden zei dan ging de hond zitten met z'n neus omhoog en deed 'woeoe-hoe-hoe-hoeeoeoe' echt heel grappig, en niet zielig of zo. Verder was het heel gezellig, (bijna) alle honden vonden het ook wel gezellig, en dat was eigenlijk de belangrijkste reden voor dit showtje. Ik ga de vraag sluiten. Heel erg bedankt voor jullie hulp. PS - Ik had gehoopt een fotootje te hebben om te plaatsen maar heb het nog niet, jammer, maar misschien de volgende keer :D
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beide antwoorden waren heel behulpzaam. Ivana, jij hebt al alle mogelijke lauweren die er zijn ontvangen, daarom heb ik DeeBee's vraag als beste gekozen..

Andere antwoorden (1)

Milli,
Kijk naar de combinatie. Is de baas ook verkleed en heeft hij een overeenkomstige 'verpakking'.
Loopt de hond mee met de baas of de baas met de hond, wie heeft dus de leiding. Trekt de hond of hangt de riem mooi slap.
Kijkt de hond op naar de baas, kan je duidelijk zien of de hond 'baasgericht' is.
Vind de hond zijn verkleedpartij leuk, of heeft hij duidelijk weerzin.
Is de hond bezig met andere honden, agressief, of ziet hij alleen zijn begeleider.
Laat de honden in een 8-vorm lopen, dan kan je heel goed zien of ze op de baas gericht zijn, anders lopen ze niet mooi mee.
Tot slot kijk je dan ook nog naar de origineelste hoed, pet, jas. Als je alleen daar naar zou kijken haal je er nooit de beste combinatie uit.
Succes. Ik zou ook niet willen keuren. Ik vind ook dat een hond een hond moet blijven en geen verpakte pop moet zijn. Maar nu je het eenmaal hebt belooft, zal je toch WAT moeten.......
Ivana