Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan het dat mijn boxer van 6 ineens veel gaat kwijlen?

hallo mijn boxerteef van 6 heb ik al ruim 4 jaar, en ze heeft nog nooit overdreven gekwijld, het lekt alleen als ze wat gedronken heeft. ze werd en wordt ook niet veel verwend met koekjes en dat soort dingen.. nou valt het me de laatste week op dat ze veel kwijlt niet alleen als ze wat gedronken heeft maar ook als ze rustig zit of ligt in de mand..
ik heb in haar bek gekeken en zie daar niks vastzitten.. wat kan het nog meer zijn? kan iemand mij helpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ga naar de dierenarts! Het kan nl. zijn dat ze last heeft van iets in haar bek wat niet in orde is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kwijlen kan het gevolg zijn van pijn in de bek. De meest voorkomende oorzaak daarvan is ontstoken tandvlees.
Honden en katten krijgen vaak tandsteen, wat dus tot ontstoken tandvlees kan leiden. Laat je regelmatig (jaarlijks) het gebit van je hond nakijken/schoonmaken? Zo niet, dan zou dat de oorzaak kunnen zijn.
Even laten checken bij de DA dus.
Tandsteen verwijderen betekent een kleine ingreep onder narcose maar daarmee voorkom je wel dat later tanden/kiezen verwijderd moeten worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding