Bestaat er een kleine 'verwarming voor in een aquarium?

Mijn vissen hun water is te koud, maar ik weet niet hoe ik het warm moet maken.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Koop een gewone verwarming voor het aquarium. Koop niet de goedkoopste, er zit zeker een kwaliteitsverschil in. Kijk maar naar de betere zoals deze van Newatt.

Het wattage dat je nodig hebt hangt af van het temperatuursverschil tussen aquarium en omgeving en het volume van het aquarium. Bij veel aquaria geven de TL-lampen boven het aquarium echter al voldoende warmte.

Een 'kleine verwarming' heb je niet nodig. Past een gewone verwarming niet in je aquarium dan is je aquarium te klein. Tenzij je een nano-aquarium hebt, maar dan moet je al weten waarmee je bezig bent en voldoende ervaring hebben.

Het feit dat er een thermostaat in zo'n verwarming zit zegt niet veel. Vaak werken die niet naar behoren. Controleer dus regelmatig de temperatuur in het aquarium en pas deze zo nodig aan. Om een voorbeeld te geven: in mijn gezelschapsaquarium staat dat ding op 17°C ingesteld en bedraagt de werkelijke temperatuur 28°C. In m'n kweekaquarium moet ik dat ding op 32°C zetten wil ik 25°C bereiken. Ik heb 1 verwarming van Newatt en dat is de enige die er soms slechts 1 graad naastzit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vreemd dat jij die ervaring hebt. Ik heb al 30 jaar aquaria, verschillende verwarmingselementen gehad, en altijd een constante temperatuur, zoals ik wilde. Wel altijd een thermometer in de andere hoek. En zelf ook af en toe voelen kan nooit kwaad.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jij gaf een antwoord waar ik iets aan had

Andere antwoorden (3)

Elke dierenwinkel verkoopt verwarmingselementen. voor elk aquarium is er een aparte maat. laat je even voorlichten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke, heel erg bedankt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Trek je niets aan van die min, Niels heeft gelijk.
Die verwarmingselementen hebben dikwijls ene eigen thermostaat, zodat hij afslaat als het water de juiste temperatuur heeft. Werkt perfect.
Op een goede verwarming voor een aquarium, zit een thermostaat.
Die stel je in op b.v. 24 graden, is die temperatuur bereikt, dan gaat de verwarming gewoon uit.
je hoeft dus niet echt te kijken naar een kleine verwarming, omdat je mogelijk bang bent dat je water te warm wordt, maar je moet hem wel in kunnen stellen.
Bij een juist gebruik, kost een verwarming dus maar weinig stroom.
Koop er wel een die past bij de inhoud van je bak.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
daar moet je wel naar kijken. een kleiner thermostaat is goedkoper, neemt minder vis zwem ruimte in en is goedkoper in gebruik.(stroom kosten)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
stroomkosten zal niets uitmaken, met een grotere verwarming is het sneller warm genoeg en schakelt de thermostaat hem uit.
Hier vind je een kleine verwarming voor je aquarium voor maar 11,33Euro.
Klik op deze link, klik door naar vissen, techniek en je vind het vanzelf :-)
http://www.huisdierexpress.nl/huisdieren/?tt=4357_12_75899_&r=%2F