De vacht van mijn dwerghamster lijkt nat. Is dit erg?

De vacht lijkt nat,maar is het niet. Wat kan dit zijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kan het zijn dat de vacht vettig is en daardoor wat glanst en donkerder is (en dus nat lijkt)?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De vacht voelt normaal aan, het voelt dus niet vettig aan.
Z512099
10 jaar geleden
Hoe oud is uw hamster?
Z512099
10 jaar geleden
Is het een mannetje, eet het nog goed, lusteloos?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is een mannetje,als we hem voeren is het eten zeer snel op.
We hadden er 2gekocht volgens de verkoper waren het 2 mannetjes en ook 2broertjes,ze zouden dus niet vechten. Een paar dagen geleden heeft deze hamster ook de andere opgegeten. Tussendoor geven we hem de kaaskorstjes. Hij is nu ongeveer een half jaar.

Het beste antwoord

Als hij 2 jaar was zou het door ouderdom komen, ze worden niet zo oud, ze verzorgen hun vacht dan minder en krijgen een nat, onverzorgd uitzicht. Maar hij is nog maar een half jaar...
Ik denk niet dat het natstaart is, dan is het alleen vanachter nat.
De klieren van een dwergmannetje zitten op de buik, hij is nu volwassen, het kan dat daar wat van op zijn vacht terecht komt bij het zich verzorgen.
Het zou kunnen dat hij tegen het waterreservoir gelopen heeft, of in zijn plasje gerold.
Kaaskorstjes zijn redelijk vet, misschien met het zich wassen, op de vacht terecht gekomen, daardoor gaan blinken, vochtig tonen, maar voelt niet persé vettig aan.
Als hij goed eet, niet lusteloos is, zich levendig gedraagt zou ik me geen zorgen maken.
Z512099