Een kip maakt heel veel kabaal na het leggen van een ei, zo weten rovers dat er wat te halen valt, waarom doen ze dat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
18K

Het beste antwoord

Geluid is de belangrijkste vorm van communicatie in de dierenwereld, bij de kippen is dat niet anders. Kippen kunnen 30 tot 40 verschillende geluiden maken, praten of "tokkelen".
Omdat ze groepsdieren zijn, kennen ze een rangorde of pikorde waarin ze hun positie al kakelend en kukelend kenbaar maken.
Wanneer een hen een ei legt en kakelt, bevestigt ze deze gebeurtenis en plaats in deze gemeenschap.
Moesten alle dieren besluiten van geen geluid meer te maken, omdat ze daarmee predatoren lokken, het zou stil worden rondom ons.
Besluit: Wanneer een kip kabaal maakt na het leggen van een ei, markeert ze haar positie en onderhoudt ze haar sociale contacten, dat ze daarmee roofdieren zou lokken is van minder belang.
Z512099