Wat doe je met een oversexte Shi-Tzu die toch gecastreerd is ?

Hij is geruime tijd geleden gecastreerd, maar hij rijdt wel 3 à 4 keer per dag op zijn deken met de nodige gevolgen... Wat kunnen wij hieraan doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe reageert je hond op andere reutjes?

Het beste antwoord

Is dit geen stress? Rijden heeft namelijk niet altijd iets met seksuele gevoelens te maken. Hij kan gestresst zijn, angstig, of ziek. Eventjes overleggen met de DA.

"Rijden kan ook een symptoom van een heel ander probleem. Het onophoudelijk rijden, in het bijzonder het constant rijden op speelgoed, of “lucht rijden”, de bank en andere willekeurige objecten kan een manifestatie zijn van extreme stress, een obsessieve stoornis of angst. Sommige honden rijden ook op kussens en diverse levenloze objecten als gevolg van irritatie in het genitale gebied. Als uw hond onophoudelijk rijdt, ga dan even naar uw dierenarts om te checken of de hond lichamelijk en geestelijk gezond is."
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Wanneer er geen medische oorzaken zijn (bijv. jeuk of hormonen) is het een vorm van verveling. Maak lange wandelingen met je hondje en leer hem trucjes en laat hem allerlei opdrachten uitvoeren. Zowel lichamelijk als mentaal heeft je hond meer uitdagingen nodig. Sommige honden gaan slopen uit verveling. Die van jou heeft er een andere methode voor.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beste shaft69.

Ik zelf heb ook een Shi-Tzu die ook is gecastreed.
Hij rijdt niet maar op welke manier rijd hij?
Soms kan het ook als hij blij is dat die met ze pootjes gaat hangen.
Maar als ze pootjes hangen dan is het niet erg :)

Vriendelijke Groet, iElla