Kunnen katten beter tegen bedorven producten?

Als zalmfilet er normaal uit ziet, maar vreemd ruikt en smaakt, en de verpakking bol staat, is het dan slecht om aan een kat te voeren? Ik zelf vond het niet lekker meer, maar als ik het aan de katten kan geven hoef ik het niet weg te gooien

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verkeerde zuinigheid.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Welke dierenliefhebber geeft zijn dieren iets te eten wat hij zelf ook niet meer wil eten? Foei!!!!!!!!
Inderdaad verkeerde zuinigheid.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hahaha normaal gesproken krijgen ze duur dieetvoer, maar ze deden zo hun best om aan die zalm te komen. En ik ken niet veel mensen die kattenbrokjes lekker vinden

Antwoorden (3)

Nee, het is niet goed om je kat eten wat bedorven is te geven.
Ik betwijfel of hij het zou lusten, maar probeer het maar liever niet.
Eten weggooien is zonde, maar als je straks bij de dierenarts zit met een kat met spuitpoep, dat is ook geen succes.
Rieneke1
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Katten en honden kunnen iets meer hebben dan wij, maar als reuk en smaak niet meer kloppen is het bederf te ver heen en moet je het ook je huisdier niet meer geven.
katten eten instinctief geen bedorven voedsel.
daar zijn ze te kieskeurig voor.
dus gooi het maar weg.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus als de katten het wel willen eten, is het eigenlijk nog niet bedorven?
liveisgreat
10 jaar geleden
arrasails, dat is te kort door de bocht hoor en een wijd verbreid misverstand . wat voor ons bedorven is is niet hetzelfde dan wat voor katten bedorven is. zij zitten anders in elkaar. mensen hebben katten gedomicilieerd en vermenselijkt maar het zijn geen mensen. dus als een kat het eet, kan het zijn dat het okee is voor katten maar daarom niet voor mensen....
ik laat bij dergelijke dingen mijn katten beslissen... mijn katten ruiken uitgebreid aan voedsel voordat ze het eten. Voorwaarde is wel dat ik het aan hen apart moet geven, want als ze beiden in de kamer zijn zouden ze alles eten alleen opdat de ander het niet bemachtigt. Als ik twijfel, kook ik het "slechte" voedsel zodat de bacillen worden gedood. Natuurlijk overdrijf je hier best niet in : iets met drie centimeter haar op kan je met koken niet meer goed krijgen.
Katten ruiken als voedsel niet meer goed voor hen is. Bedenk dat het geen mensen zijn, dus wat voor ons slecht is, is dat daarom nog niet voor een kat. Denk aan de katten die vis halen uit vuilnisbakken die in de felle zon staan en dat lustig verorberen zonder meer.
Maar doe maar wat je zelf best acht, ik ken je kat niet natuurlijk. Er zijn zeldzame katten die alles wat eetbaar zou kunnen zijn zonder meer naar binnen spelen. Als jouw kat een van die uitzonderlijke katten is die nooit ruikt aan haar eten voordat ze het opeet, zou ik er wel eens over nadenken voordat je iets geeft dat mogelijk bedorven is.