voelen dieren drang om te seksen na het castreren/steriliseren?

Mijn konijn (mannetje) neemde voorheen de cavia (mannetje) altijd te grazen. Een hele hoop bende in de kooi dus ...
Nu hij gecastreerd is lijkt het wel of hij er geen drang meer naar heeft. Is dit wetenschappelijk te verklaren (iets met hormonen) of heeft het konijn geleerd dat er toch niks meer uit komt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.8K

Het beste antwoord

Dit komt niet door seksuele drift, maar dat deed je konijn omdat hij dominant wilde zijn ten opzichte van de cavia. Bij castratie worden de hormoon producerende geslachtsdelen bij de ram in zijn geheel weggenomen. Hierdoor verminderd of verdwijnt het dominante gedrag. Ook verminderd of verdwijnt agressie hierdoor.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

onze hond is ook gecastreerd maar bespringt toch vaak andere honden. ook mannetjes dus of het drang naar seks is weet ik niet. dat ze weten dat er niks uitkomt is onzin dat snappen dieren echt niet. het kan wel minder worden en het zou kunnen dat jullie steeds net niet kijken en aangezien er dus niks meer uitkomt kun je het later ook niet zien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als ik hier antwoord voor katten, dan kan ik beamen dat katers nog steeds willen seksen, en dat ook doen. In zijn koppie voelt de kater zich nog steeds man.
Ze figuurzagen op van alles wat voorhanden is: een kussen, schapenvacht, of hun maatje. Er volgt geen ejaculatie, maar dat maakt de pret er niet minder om.
Het kan geen kwaad, dus laat ik ze begaan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bij katten heeft dit trouwens niets met dominantie te maken.
Rieneke1
10 jaar geleden
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Of op hun poes zusje ;-) Dan bijt hij haar ook in de nek, en houd haar vast, wat zij dan weer niet wil, maar toch loopt ze ook niet weg.
Rieneke1
10 jaar geleden
Hier vergrijpt Moos zich aan Drop, die het lijdzaam ondergaat :) In het verleden was Daan helemaal wild van een schapenvacht.
Nou ja....