Valkparkiet houd niet op met fluiten waarom?

Ik heb al 8 jaar een valkparkiet en sinds een klein jaartje nog een baby valkparkiet erbij. Ze is nu bijna 1 jaar maar begint steeds te fluiten en wild te doen. Ze hebben voldoende eten en drinken en aandacht ontbreekt ook niet. Ze blijft schreeuwen wat ik ook doe, in de nacht ook. Ik heb haar "grondig bekeken" en ze heeft geen verwondingen gelukkig! Wat kan hier de reden van zijn en wat kan ik doen? Moet ik me zorgen maken of is dit normaal?

Toegevoegd na 8 minuten:
Ze fladdert nu ook met haar vleugels en laat zich zelf vallen van boven naar beneden. Ze slaat met haar snavel tegen de tralies en fluit in het rond.. soms doet ze ook fluiten en dan tegen de stok aan slaan waar ze op staan. Dit herhaalt ze een paar keer.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien wil ze de kooi uit? Vindt ze die te klein? Probeer haar een los te laten vliegen, maar zorg ervoor dat ze niet tegen de ramen aan vliegt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een=eens
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De kooi is erg groot. Ik liet ze vaak samen vrij maar wanneer de "oudere" gaat gaat ze erachteraan en dat veroorzaakt ongelukjes..

Het beste antwoord

Tussen 9 en 12 maanden wordt een valkparkiet geslachtsrijp, uw valkje wil jouw maatje zijn. Moest ik in haar plaats zijn, ik zou fluiten, met de snavel tegen de tralies slaan, me laten vallen. Ze wil aandacht, contact, valkparkieten zijn heel sociale en intelligente vogels, als ze merken dat u reageert op hun kabaal, gaan ze nog harder fluiten en wild doen.
Heb ook nog dit gevonden:
ik ken dat probleem dat ze gaan schreeuwen en navliegen. Ik reageer er niet op en geef ze 's ochtends gewoon eten en drinken. Wanneer ik dan terugkom geef ik dat en als ik weg ga wat lekkers zoals trosgierst (niet elke dag) verder zet ik dan ook de radio aan. Wanneer ze gaan schreeuwen als ik weer terugkom dan wacht ik net zolang totdat ze een tijdje stil zijn en dan ga ik pas naar ze toe. Wanneer ze roepen en je komt dan leren ze dit gedrag aan. Wanneer je weg wilt gaan dan gewoon je valkje in de kooi zetten of een beetje wat lekkers geven. Misschien dat het bij jou helpt.
Z512099
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit doe ik dan dus fout want als ze Kabaal maakt probeer ik haar rustig te maken. Ik verwachtte dat ze niet zo sociaal als mijn andere zou zijn omdat ze natuurlijk met zijn 2e zijn de heletijd. Ik had hiervoor een andere partner voor mijn valkje maar dat verliep slecht. Ze beten elkaar steeds en trokken elkaars veren eruit! Bij deze is mijne heel rustig en het lijkt wel alsof hij het gedrag accepteert en mee wilt spelen. Het zijn net 2 kleine apen samen :)