Weet iemand nog een leuk huisdier die weinig verzorging nodig heeft?

Het liefste wel een huisdier die je uit het kooitje kan halen. Bedankt!

Toegevoegd na 2 uur:
Met weinig verzorging bedoel ik dat ik niet elke dag een kooi hoef schoon te maken.
Sommige denken dat ik helemaal geen dier wil verzorgen, waarom zou ik er dan een willen?

Weet jij het antwoord?

/2500

een slang heeft niet zoveel verzorging nodig

Een hamster heeft minder verzorging dan de meeste beesten nodig. Maar ook een hamster heeft goede verzorging nodig! Als je eraan twijfelt of je een dier goed gaat onderhouden: niet doen. Het diertje kan zichzelf niet verzorgen.

Een hamster heeft niet veel verzorging nodig. Zorg voor genoeg voer en water. Het beestje doet zijn behoefte altijd in één hoek van een hok, dus als je dat regelmatig schoonschept kost dat ook niet veel tijd. Denk er wel aan dat de gemiddelde levensduur van zo'n beestje maar 2 jaar is.

een konijn hoef je niet uit te laten alleen zijn kooi verschonen. Toegevoegd na 1 minuut: en eten te geven

Zoek een lief een vriendje/vriendinnetje - de meesten hoeven weinig/geen verzorging, zelfs een kooitje heb je dan niet nodig, en ze zijn zindelijk bij aanschaf.....

Een kat of poes, die wassen zichzelf... (en.., scheelt weer in de kosten voor aanschaf kooitje)

Huismijt... (over smaak viel toch niet te twisten of wel?) En nee niet huismeid, die heeft wel heel veel verzorging nodig en die kan haar eigen kooitje openmaken...

Een konijn is een leuk huisdier wat ten opzichte van bijvoorbeeld een hond maar weinig verzorging nodig heeft. Hou er wel rekening mee dat elk dier, dus ook een konijn, er van houd om aandacht te krijgen. Beslis voor je zelf of je een jong konijntje wilt of een volwassen dier een tweede kans geeft. Jonge konijntjes zijn te koop bij dierenwinkel of tuincentrum. Kies je voor een volwassen konijn kijk dan eens bij een asiel of opvang centrum.

Huisdieren van anderen. De meeste huisdieren zijn maar een paar weken leuk (vind ik). Behalve een hond, maar die heeft weer meer verzorging nodig. Wij krijgen geregeld hamsters, baardagamen, een vogel en een bak vissen te logeren wanneer de eigenaars op vakantie zijn. Dan heb je telkens die paar eerste leuke dagen, maar niet de jaren lange sleur van hok verschonen enzo...

Sorry als dit antwoord niet zo sympathiek overkomt, maar als je niet van plan bent om veel aandacht of tijd aan je dier te besteden, moet je er niet aan beginnen. Een dier heeft nou eenmaal aandacht en verzorging nodig. Je hebt het over een *leuk* huisdier: er zijn wel huisdieren die relatief weinig verzorging nodig hebben - sommige reptielen, cavia's -, maar hoe leuk die zijn kun je je afvragen. En houd in gedachten dat een dier zich minder leuk gaat gedragen als je hem te weinig aandacht geeft en/of onvoldoende verzorgt. Toegevoegd na 19 uur: Toevoeging/update: ik heb inmiddels bijgeleerd (dank Cavi en Suzy) -> cavia's zijn groepsdieren, dus 1 cavia alleen is sowieso niet erg diervriendelijk. Daarbij komt dat ik de zorg die cavia's nodig hebben blijkbaar heb onderschat. Mijn excuses aan de cavialiefhebbers. En voor de Raven: op tijd het hok verschonen en voer geven is niet hetzelfde als voldoende aandacht aan je dier besteden. Bedenk vooral of je het na een jaar nog steeds leuk zult vinden en wees alsjeblieft eerlijk tegen jezelf. De asiels zitten vol met beesten van mensen die er ooit vol enthousiasme aan begonnen. Toegevoegd na 22 uur: (Raven, sorry, ik wou eerst 'de vraagsteller' schrijven en heb toen per ongeluk het woordje 'de' laten staan. Neem me nie kwalijk.)

Een wandelende tak. Hele grappige beestjes, je moet er alleen voor zorgen dat ze voldoende groenvoer hebben en dat je soms hun terrarium uitmest. Vóór je het weet heb je er 100. Ze zijn alleen niet zo aaibaar, maar wel leuk!

Meerdere opties, afhankelijk van wat je wil. - Goudvis: Erg makkelijk, kom -> vis erin, en af en toe eten geven(niet te vaak) - Hamster: Relatief makkelijke verzorging, en ook niet zoveel aandacht nodig. Maar je moet toch elke dag controleren dat hij/zij genoeg water/eten en een schoon hok heeft. - Poes/Kat: Elke dag eten & water geven, zorgt verder voor zichzelf. Als je een luikje hebt, hoef je ook niet zo vaak de kattenbak te verschonen. Daarnaast is het vaak een dier dat het prettig vindt om geaaid te worden.

Een spin, prachtig om te zien hoe ze hun web maken, en ze vangen ook nog eens ongedierte dus: Leuk, Nuttig en geen onderhoud! sterker nog, de hoek waar de spin zijn web hangt hoefd ook niet schoongemaakt te worden! Het scheelt dus ook weer in de huishoudelijke taken!

Een slak, of twee. Weinig verzorging en aandacht nodig, en als je hem zat bent kan hij zo weer naar buiten. Is het best te houden in een oud aquarium, met een hor erover. Een beetje mooi inrichten. Schoonmaken is redelijk makkelijk omdat de slak niet zo snel is.

Als je een huisdier zoekt dat vrijwel geen verzorging nodig heeft, kun je het beste opzoek gaan naar een ouwe Furby of een Tamagochi, want ELK dier, hoe klein ook, heeft aandacht, verschoning en voeding en zorg nodig. Bovendien, waarom zou je een dier willen als je er geen tijd of aandacht voor hebt ? Dan kun je beter een mooi schilderij kopen. Nu ben ik onlangs wel tegen een heel leuk beessie aangelopen dat -net als de meeste cavia's - niet zo idioot veel verzorging nodig heeft, maar wel een gezellig huisgenootje is. Alleen af en toe even lekker insmeren met zonnebrand schijnt wel belangrijk te zijn . Afbeelding : Baldwin-cavia.

Een afgesloten glazen bol met een ecosysteempje er in hoef je zelfs helemaal niet te verzorgen. Je kunt de beestjes er niet uit halen, maar wel het hele 'kooitje' mee nemen.

Bronnen:
http://www.eco-sphere.com/

Een bukalemun!

Er zijn genoeg dieren die weinig aandacht nodig hebben, die zijn dan echt niet zielig. Neem bijv. een aquarium. Een pomp erin en je hoeft m bijna nooit schoon te maken. T is wel even een aanschaf, goedkoop is het niet maar zeker leuk en mooi. Een hamster slaapt overdag en is savonds lekker bezig, heel gezellig. 1x in de week schoon kooitje. Het zijn slotaire dieren, leven alleen dus hebben weinig aandacht nodig. Je hebt grote en kleine hamsters. Hetzelfde bij een kat, ook solitaire dieren, hoewel ze ook prima met meerdere katten kunnen. Ze kunnen ook goed alleen hun gang gaan. Een kleine voliere binnen met vogeltjes, neem bijv. kanaries, zebravinken enz. Die zijn toch niet tam te maken en vinden het echt niet erg als je weg bent. Een terarium met een exotisch dier. Een baardagaam, varaan enz. Hoeven bijna geen aandacht.

"Weet iemand nog een leuk huisdier die weinig verzorging nodig heeft?" Een opgezet huisdier; hahaha; Nee...ff serieus: Ik denk dan aan 'een zelfstandige kat', die zichzelf naar buiten uit kan laten; een soort 'buitenkat' zeg maar; dan maak je een luikje in jouw deur enzo...

Vissen zijn leuk om naar te kijken, en vragen weiig ondehoud

Een rattenslang. Af en toe een muis in het terrarium, en ze hebben voor een hele tijd voldoende om op te teren.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Russische_rattenslang

Een opgezette goudvis misschien?

Gewoon een kat nemen bak schoonmaken en eten geven en stofzuigen wat je normaal ook doet of anders gewoon naar buiten laten spelen is heel handig Een kat redt zichzelf en is erg gezellig heeft weinig aandacht nodig. en is een perfect gezelschapdier. Neem er eentje die wat ouder is (uit het asiel) heb je ook geen last van jonge katten die in de gordijnen hangen en nog niet weten waar de bak is. aan de andere kant mis je dan wel de speelsheid.

Het is wel belangrijk te realiseren dat elk dier dat je in huis zal nemen wel verzorging nodig heeft. (zo heeft het in ieder geval iedere dag water nodig!) Voordat je een diertje kiest moet je je afvragen hoeveel verantwoordelijkheid je bereid bent te nemen. Ik weet een aantal dieren die niet van jou verwachten dat je iets voor ze doet, maar die jou wel voldoening kunnen geven, doordat ze er zijn. Als je een vogelhuisje of verzorgingspaal in je tuin houdt zul je veel plezier kunnen beleven aan alle vogels die bij je komen buurten, terwijl je ze nooit HOEFT te verzorgen. Als je in je keuken of op zolder een keertje eten achterlaat, zul je misschien ontdekken dat je al huisdieren hebt. Die zullen je heel dankbaar zijn als ze wel af en toe mogen 'mee-eten', zonder dat ze in een klemmetje komen te zitten..

Ratjes! Veel mensen vinden dit enge diertjes, maar ze zijn echt heel erg leuk! Je kunt ze heel tam maken en dingen leren (bijvoorbeeld een bepaald geluid waarmee je ze roept of zelfs een naam) en ze passen zich wel aan, aan jou :) dus als jij wakker bent en je wilt met ze spelen, zullen ze paraat staan. Onze ratjes mochten 's avonds altijd uit de kooi, ze wisten dat dit altijd rond dezelfde tijd was. Dus iedere avond om 20.00 uur hingen ze aan de kooi, omdat ze wisten dat ze er dan uit mochten. Ik verschoonde de kooi meestal een keer per week, zeker bij vrouwtjes is dit wel voldoende en het is zo gebeurd!

Kippen. We hebben zelf 1 kip in huis gehad. (geen vloerbedekking natuurlijk) Dat was heel gezellig. Kippen zijn altijd wel nieuwsgierig en vermaken hun eigen prima. Veel oppakken. Het zijn echte kroelkippen. s'avonds wanneer ze gaat slapen, zorg je voor een stevig krantje onder de poeperd. Dat kan een aardige hoop worden. Met kippen is het zo: licht aan kip is wakker, licht uit kip slaapt. Die ene kip ging gewoon in een kattenmandje mee op reis.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100