Waarom eet mijn hond graag kattenstront?

En iets voor een frisse adem zou ook niet verkeerd zijn?!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (3)

Er zijn enkele medische condities die het poep eten stimuleren (o.a. verminderde werking van de pancreas), maar dit zijn uitzonderingen. Een andere oorzaak van poep eten zou een tekort van bepaalde stoffen in de voeding kunnen zijn, zorg er daarom voor dat de hond een goed commercieel hondenvoer krijgt. Meestal is er sprake van een ongewenst gedrag zonder medische oorsprong.
10 jaar geleden
niko
10 jaar geleden
Goed commercieel?waarom niet gewoon ,goed voer?
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
wat hier met commercieel bedoeld wordt is hondenvoer dat als ook als hondenvoer verkocht wordt. dus de hond niet laten mee eten met de pot van de baas. maar kan me voorstellen dat commercieel ook anders/ verkeerd opgevat kan worden. de prijs van hondenvoer zegt immers niks over de kwaliteit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een andere hond die ik goed gekend heb daar was niets medisch mis mee en at al vanaf jongs af aan stront. (en is 15 jaar geworden)
niko
10 jaar geleden
@Alpha,ok.
maar mijn hond(en andere ook),doet het prima met mee eten met de pot.(en afval daarvan))
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Eten met de pot mee is gewoon slecht. Als een hond met de pot mee eet en niet ziek wordt dan is dat geluk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe weet je of het geluk is?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor dat de brokken en blik uitgevonden zijn heeft de hond heel lang slachtafval en met de pot meegegeten. Daar komt het gezegde "de hond in de pot vinden" vandaan...
Een goed commercieel voer? Sorry maar goed en commercieel past niet in één zin. Als je wil dat je hond stopt met poep eten moet je ervoor zorgen dat hij geen stoffen tekort komt. probeer eens een poosje om hem Tinlo Barf te voeren en evalueer na een maand of hij nog steeds poep eet. ik kan je verzekeren dat hij het niet meer doet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ze krijgt nu hondenvoer van de jumbo Diner.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is dat een huismerk van jumbo? Dan gaat het daar dus mis. Supermarkt voer is rommel. Teveel zout en teveel granen en dat terwijl een hond voornamelijk vlees eter is. Je voert een leeuw toch ook geen mais en tarwe?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar het kan toch ook zo zijn dat door de evolutie heen een hond anders gaat eten? En zich daar aan wend?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Evolutie, dat is dat een soort door natuurlijke selectie beter aangepast raakt aan de omstandigheden. Evolutie vind plaats over duizenden jaren. De brokken/blikvoer bestaan pas zo'n 50/60 jaar. De hond kan zich nog niet aangepast hebben
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In die 50/60 jaar zitten al heel wat honden levens.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat is volgens jou het beste eten voor een hond en waarom?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik voer zelf samengesteld vlees. Dus botten, organen en vlees. Mijn hond doet het er perfect op. Je moet dan alleen wel een beetje verstand hebben van de verhoudingen en dat kost wat inspanning. Vandaar dat ik zei probeer eens een complete versvoeding zoals Tinlo Barf. Als je meer wilt weten kijk dan eens op www.barfplaats.nl/forum of www.voernatuurlijk.nl/forum
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is er ook een directe winkel waar je het kan kopen? Misschien gewoon in de dierenwinkel?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En blikvoer plus brokken?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Grote kans dat de hond ook mensenpoep eet als hij in het bos een mensendrol vindt,meestal is dit een gedragsprobleem van de hond en dit los je niet op met goed voer geven. Ook mijn hond deed dit,maar dan met hondenpoep en als hij de kans kreeg ook mensenpoep die hij in de bossen vond. Het beste is het om dit je hond af te leren en mocht je geen vers vlees willen geven dan kun je ook voor een goede graanvrije brok met voldoende vleespercentage kiezen zoals Orijen,Acana,Taste of the Wild enz.... Er bestaat een hondenbrokkenvergelijkingssite waarop je kunt zien wat er in de brokkenmerken zit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Maria16, dankje wel. Ja ze is 11 en ze is voor haar 3e mishandeld, weet niet de details.
Je ziet ziet het dan ook terug in verschillende dingen, ze is snel angstig en ze gaat vaak niet graag uit. Ze heeft ook wel dagen dat ze gewoon vrolijk mee huppelt, ik snap in ieder geval weinig van haar. Ze heeft niet altijd stront gegeten dat is ongeveer van de laatste 5 jaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ben je al met haar naar de dierenarts geweest of er medisch iets aan de hand is? Misschien kun je ook eens een gedragstherapeut inschakelen want haar zou te maken kunnen hebben met de mishandelingen die ze heeft gehad,maar dan nog is het vreemd dat ze de ene keer mee huppelt en de andere keer niet wil en angstig is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@LifeRobin.....Mijn hond krijgt alleen vers vlees en eet ook kattenstront.....ik heb gehoord dat een combi van versvlees en brokken niet goed is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Maria16, Ja ze heeft een gehele controle gehad maar er is niets.
Nou over een gedragstherapeut ben ik nogal sceptisch, dus daar begin ik niet aan.
Ja dat vreemde de ene keer wel mee wandelen of er niets aan de hand is en de andere keer een enorme strijd ervan maken om naar huis te willen en dan kan je trekken wat je wil aan haar band(wat ik dan vreselijk vind) maar ze blijft voet bij stuk houden.
Terwel ik heel gedreven de pas erin zet en duidelijk laat merken dat er niets is. Ze maakt er ook welles een spelletje van dat laat ik haar los, zit ze in het park een beetje te snuffelen en dan kijk ze mij aan met een enorme blije (dat ik ervan moet lachen) en dan neemt ze de benen. Soort van peuter die haar moeder aankijkt met een big smile en dan kei hard weg rent.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Moros, en wat is de achterliggende gedachte van dat een combinatie vers vlees en brokken niet goed zou zijn?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je geen gedragstherapeut erbij wil,zou je ook eens naar Cesar Millan kunnen kijken,misschien dat je daar iets aan hebt. Het afleren van poep eten weet ik wel een trucje voor,maar als je een angstige hond hebt vraag ik mij af of dit wel zo'n goed idee is.
In kattestront zitten allerlij geurmiddelen om het voor de kat aantrekkelijk te maken. Zo heb je voor kattenvoer allerlei diverse smaken waaronder ook vis. Daarom eet je hond poep. De hond van mn vriending wil ook nog wel eens stiekem in de bosjes een keutel verorberen, maar dat proberen we zo veel mogelijk te voorkomen.