ik heb last van poepende katten in mijn tuin is het strafbaar om ze te vangen en naar het asiel te brengen?

aangezien de vorige bewoners 15 jaar lang niks aan de tuin heeft gedaan, ben ik momenteel bezig om de tuin te verbouwen. alleen vind ik nu steeds kattendrollen terug. azijn helpt niet echt om ze weg te houden, dus ben ik van plan om die katten te vangen en naar het asiel te brengen, maar is dat strafbaar?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij de action verkopen ze kattenschrik. Doosje van 2 euro is genoeg voor een flinke tuin. Eerste week ruik je dit spel duidelijk maar daarna hebben alleen de katten er nog last van.
fremar
10 jaar geleden
Het moeten dan wel verwilderde katten zijn...sommige hebben mogelijks nog een baasje.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je een gevonden kat naar het asiel brengt dan moet je niets betalen hoor.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Naast kattenschrik bestaan er ultrasone verschrikkers en waterspuiten met bewegingsmelder.
SimonV
10 jaar geleden
Kat naar het asiel brengen zal weinig helpen. Het asiel neemt niet zomaar elke kat aan, bovendien zal de eigenaar het dier daar weer ophalen en hoort hij dat jij 'm gebracht hebt... Koffiedrab schijnt niet te helpen (zie link), het is een kwestie van googelen & uitproberen welke aanpak bij jou wel succes heeft. Sterkte! Bronnen:
- http://www.kattenbescherming.nl/kattenvragen/faq/burenruzie/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De methode van jackd ga ik toepassen in mijn voor en achtertuin, ben van plan om te gaan betegelen. Zelf vind ik dat de eigenaren om hun eigen huisdier moeten denken(medewerking van de eigenaren krijg ik niet, behalve van 1), doen ze dat niet, dan vind ik dat ik mijn tuin mag verdedigen op mijn manier(natuurlijk op een diervriendelijke manier), zodat mijn kinderen veilig kunnen spelen zonder het gevaar van toxoplasmose op te lopen, mijn kinderen gaan voor de katten. @ kikakeki kinderen kan je niet vergelijken met katten -_-
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
als jouw kinderen straks in de tuin gaan spelen, hebben de buren ook last van jouw kinderen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@caatpeeters haha totdat je zelf meemaakt wat ik nu heb, dan praat je wel anders :P @pokemon mijn kinderen poepen niet in andermans tuin, kinderen horen te spelen zonder gevaar te lopen. Mensen die dieren voortrekken dan mensen sporen niet, totdat ze zelf wat negatiefs meemaken met een dier, haha :P
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, mijn buurkinderen poepen niet in mijn tuin. Maar ze maken wel veel herrie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@pokemon wat wil je liever? herrie van kinderen of drollen scheppen. mijn keuze is gauw gemaakt hoor
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Laten we voorop stellen dat ik van kinderen en van katten houd. En niet de één belangrijker vind dan de ander. Van mijn eigen katten schep ik dagelijks drollen, want die doen alles netjes bij ons thuis in de bak. Andermans drollen zou ik ook een enorme hekel aan hebben. Dus ik geef je gelijk dat je het zat bent. Jouw probleem is dat de katten hebben jaren ongestoord hun gang hebben kunnen gaan in jouw tuin, omdat de vorige eigenaar die verwaarloosde. Als jij de tuin eenmaal op orde hebt, is het probleem over, durf ik te wedden. Voor nu sterkte, en handschoenen aan in de tuin.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@ pokemon is te merken dat je van kinderen houd(je 2e reactie).
Ik weet wel zeker dat de katten wegblijven als de tuin betegeld is.
Ben blij dat er verschil is op de wereld.
Bij deze sluit ik mijn vraag en iedereen bedankt voor de reacties.

Het beste antwoord

Katten vangen en naar het asiel brengen is niet strafbaar. Maar: je mag de katten niet mishandelen en het is niet altijd eenvoudig om een kat te vangen.
Als huismiddeltje: koffiedrab in de tuin strooien op plekken waar ze willen zitten.
In de handel zijn ook apparaatjes voor honden en katten die werken op zwakstroom.
De kat (of hond) krijgt een hele lichte stroomstoot en zal niet meer terugkomen.
Maar deze methode wordt niet door iedereen als diervriendelijk gezien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik denk dat je je dan schuldig maakt aan ontvreemding.
Het asiel zal hier misschien eenmalig in tuinen, maar het blijft natuurlijk geen feest. De katten hebben deze stress ook niet verdiend.
Vergeet ook niet dat het dweilen is met de kraan open: de opengevallen plekken zullen snel weer worden opgevuld.
Ik ben er een voorstander van de katten beschermd op eigen terrein te houden, en dat gebeurt gelukkig ook steeds meer.
Voor nu is het helaas vaak nog de omgekeerde wereld, en is het wellicht een goed idee je tuin af te zetten.
Anders vooral zorgen voor bodembedekkers, daar graven katten niet graag in.
Rieneke1
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
DBJJ gaat de hele tuin betegelen. Dan komen de katten ook niet meer. Die willen rulle aarde om te kunnen poepen
Zoek de eigenaars en vraag hen om de katten zindelijk te maken middels een kattenbak. Is te doen, gewoon een paar dagen binnen houden bv in het weekend en ze om het uur op de bak te zetten. Desnoods een paar dagen vakantie opnemen.

Persoonlijk moet ik er niet aan denken dat een wildvreemde mijn katten naar het asiel zouden brengen, nachten wakker en nog erger.
Hoop dat je er uitkomt.