Waar kan ik een anti schrokbak kopen voor katten?

Ik vind alleen dat soort bakken voor honden, en dan heb ik meteen zo'n mega grote bak staan.

10 jaar geleden
4.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als het goed is bestaan er ook kleine anti schrok bakjes voor kleine honden en die zou je voor je kat kunnen gebruiken.
Poet
10 jaar geleden
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=671459262878995&set=a.253791757979083.71181.237963386228587&type=1&relevant_count=1&ref=nf
Poet
10 jaar geleden
Hierin kunnen ze niet schrokken
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit zou ook een goede bezigheid zijn voor een schrokkende kat. http://www.dandydog.nl/voer-drink-bakken-ook-tegen-schrokken/230-the-green-anti-schrok-bak.html
Antoni
10 jaar geleden
Anti-schrokbakken, daar had ik nog nooit van gehoord! Ik heb weer wat geleerd van deze website. Leuk!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik had er ook nog nooit van gehoord. Maar waarom zou een hond of kat eigenlijk niet mogen schrokken? Doen ze dat misschien omdat ze bang zijn dat hun eten anders wordt afgepakt? Maw: is dit geen natuurlijk gedrag?
Rieneke1
10 jaar geleden
Kruidenvrouwtje, je wil niet dat de kat meteen na de maaltijd moet overgeven door het schrokken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn hond schrokt alles altijd in een mum van tijd op, maar geeft nooit over. Ik snap het dus nog steeds niet.
Zou het bij katten anders zijn?
Rieneke1
10 jaar geleden
Veel katten geven over door al het schrokken.
Ik denk dat schrokken meer "honds" is :)
Ivana
10 jaar geleden
Honden en katten schrokken niet van nature. Dat wordt veroorzaakt door het voer dat wij ze geven. Brokken en brokjes kan een kat/hond makkelijk schrokken. Zouden ze natuurlijke prooi voorgeschoteld krijgen, dan kunnen ze niet schrokken, maar moesten ze scheuren. Rieneke geeft haar katten toch ook muizen en kuikens te eten? En die hele pens van mijn hond gaat er ook niet in één hap in.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
@Kruidenvrouwtje Mijn kater heeft al sinds kitten al een probleem met te veel eten, meneer weegt nu 7,5 kilo en dat is veel te zwaar. Hij moet dus afvallen. Als ik hem zijn voerbak vol doe, eet hij deze achterelkaar leeg. En blijft daarna de rest van de dag zeuren en vervelend doen. Dus nu eet hij in etappes, steeds kleine beetjes per keer. Dit schrokt hij achter elkaar op, en kotst het daarna meteen uit, hele brokjes, hij kauwt ze ook niet. Daarnaast hebben we ook nog een poesje rondlopen, zij eet wel normaal. Voor haar hebben we een kist waar zij in past en de kater niet. Als de kater honger heeft moet zij het ontgelden, dan slaat hij haar en bijt hij haar. Het poesje heeft HCM, dus dat soort stress is niet goed voor haar.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
@Ivana, Beide katten hebben dieetvoer voor blaasgruis. Ik durf ze niet echt iets anders te geven, af en toe wel een kattenvlees. Verder vreten die 2 niks. De kater steelt waterijs en dubbelfris. Het poesje lust al helemaal niets anders dan brokjes en kattenvlees....en spitskool met kaassaus (dat kaapt ze van mijn bord als ik niet oplet) en een keer een yoghurt schaaltje uitlikken. Vis hoeven ze niet, biefstuk niet, rosbief niet, kip niet....ik denk dat als ik ze kuiken geef, dat er alleen mee gespeeld word, dat het onder de bank eindigt met een heerlijke geur...
Rieneke1
10 jaar geleden
Krijgt hij wel genoeg?
Katten moeten langzaam afvallen.
Wel eens een voerpuzzel geprobeerd?
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Hij krijgt 80gr
https://www.dierapotheker.nl/product/1889/Kat/Dieetvoer-Royal-Canin/Royal-Canin-Urinary-SO-Moderate-Calorie-diet-kat-6-kg De kat is een dikzak en weegt 7,5kg
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ik had zo'n bal gekocht waar hij voer uit kon halen door er tegenaan te tikken, dat had hij snel door, maar daar werd hij chagrijnig van en toen ging hij steeds kotsen en de poes aanvallen. Later heb ik een voedertoren gekocht:
http://www.zooplus.nl/shop/katten/speelgoed/denkspeelgoed/239103 Maar daar vreet de poes ook steeds uit, want die kan met haar kop door de opening in de bovenkant, en dan kan ik dus niet controleren welke poes hoeveel gegeten heeft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hier hebben mijn beide katten ander voer,maar ik geef ze apart te eten.
De deur blijft dan een uurtje dicht en daarna gaan de bakjes weg.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik neem aan dat je 80 gram per dag bedoeld?
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ja niet per keer :-)
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Voor de poes heb ik een voerkist gemaakt, daar kan de kater niet in. Maar ze krijgen beide hetzelfde voer omdat ze het allebei nodig hebben. De poes eet de hele dag door kleine beetjes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan zou je als je er tijd voor hebt,de maaltijd over de hele dag verdelen dus een aantal keer per dag wat brokjes geven,zo gewoon op de grond een paar gooien.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
we geven hem ongeveer 8 keer per dag een beetje, dat schrokt hij naar binnen en kotst het dan meteen uit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ben je al met hem naar de da geweest,misschien mankeert hij iets.
Rieneke1
10 jaar geleden
Is hij onlangs nog door de dierenarts gezien en onderzocht? Je zou 'm trouwens ietsje meer kunnen geven, 100 gr of zo?
Dan duurt het maar iets langer?
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ik ga netjes ieder jaar met hem naar de DA, voor de inentingen, en dan krijgt hij ook een algehele checkup...en ik krijg al 4 jaar op mijn donder dat hij te zwaar is ;-) Volgens de DA zou hij per jaar 1kg moeten afvallen als ik hem op dieet zet, en dit is pas het eerste jaar dat het een beetje lukt, er is nu in 3 maanden tijd 2 ons af. Hij is pas nog bij de DA geweest omdat bij zijn (half)zusje net HCM is geconstateerd, dus ik heb hem ook laten onderzoeken voor het geval dat. Volgens de DA is het verder een hele gezonde lieve kat, alleen ja, hij is gek op voer, wat ik al zei, dat heeft hij al van kitten af aan. We hebben hem sinds april 2008, toen had hij dat al. In mei 2009 is zijn zusje erbij gekomen, het is dus niet zo dat hij sinds dien zijn voer op schrokt.
Rieneke1
10 jaar geleden
Ben nu wel benieuwd naar de voorgeschiedenis, voor zover je die weet.
Mijn Bassie is sinds dec vorig jaar 4 ons afgevallen.
Ik ben daar heel tevreden mee :)
Ik speel heel vaak met hem, lekker bewegen!
HeerVoldemort
10 jaar geleden
De voorgeschiedenis van de 2? Ik heb ze allebei als kitten in huis genomen. Vrienden van ons hadden een poes die ieder jaar wel een nestje kittens kreeg, toen ik op mezelf ging wonen wilde ik heel graag een poes, die wilde ik vroeger al, maar mocht niet van mijn ouders, mijn vader heeft een hekel (zegt hij) aan katten. (maar als hij bij ons is speelt hij wel meteen met ze en zit de poes meteen bij hem op schoot) Dus toen ik december 2007 de sleutels kreeg van de flat heb ik meteen die vrienden gebeld en gezegd dat ze me moesten bellen als het zo ver was. Zo kwam Voldy (de dikke kater) met 8 weken oud bij ons in huis. En een jaar later van hetzelfde adres de poes Videl, ook met 8 weken. Het zijn 2 niet ras katten, de vader is onbekend. Was in ieder geval geen rooie, want alle kittens uit de nestjes waren zwart wit. Ik ga kijken of ik 2 foto's kan bijvoegen, de wit/zwarte is de kater Voldy.
De zwart/witte is de poes Videl. Van geen van de andere katten uit de nestjes is iets bekend, van vreet/schrans gedrag. Wel heeft de kat van mijn schoonouders ook blaasgruis problemen, bij hem is zijn penis geamputeerd en sinds dien...heeft hij er nog steeds last van, ik heb ook zo mijn twijfels over de kundigheid van de dierenarts uit Dodewaard. Deze dierenarts zegt dat dieetvoer niet zal werken...vreemd. Deze kat kwam uit het nest voor Voldy (2007) De moeder poes is inmiddels gesteriliseerd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vreemde dierenarts die zegt dat dieetvoer niet helpt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je al eens Feliway geprobeerd?
HeerVoldemort
10 jaar geleden
@Maria, ja ik weet niet, ik vind het een rare kerel, volgend jaar ga ik verhuizen naar die omgeving, maar ik neem mooi de dierenarts die mijn ouders voor BJ hadden, die is wel goed. @Rieneke
Ze zijn weer bezig geloof ik...Nee, ik heb niet het idee dat de kater gestrest is. Alleen op de momenten dat schooiert om eten en het dan niet krijgt.

Het beste antwoord

Je zou deze kunnen kopen in het kleinste formaat:
http://www.zooplus.nl/shop/honden/voerbak/kunststof/197705

Maar dat zou ik zelf niet doen. Dit lijkt me veel beter voor je kat:
http://www.zooplus.nl/shop/katten/speelgoed/denkspeelgoed/274302
Dit staat bij Zooplus in de categorie speelgoed, maar het is eigenlijk een anti-schrokbak speciaal voor katten.
Het is niet al te moeilijk om de brokjes eruit te vissen (niet frustrerend dus), maar je kat gaat wel veel langzamer eten. De maag wordt zo minder belast en je kat voelt zich sneller verzadigd als hij langzamer eet. Een goed hulpmiddel dus bij het afvallen. (Ik las bij de reacties dat je kater maar liefst 7.5 kilo weegt, dat is inderdaad niet gezond.)

Lees ook de beoordelingen die bij dit product staan eens door. De mensen die iets minder positief zijn hebben de voerbak meer als speeltje gekocht en vinden het te makkelijk. De meesten zijn echter positief en zien het gewoon als anti-schrokbak.
Deze Stimulo voerbak lijkt me dan ook ideaal voor jouw veel te dikke en schrokkende kater.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Die bak ziet er inderdaad goed uit. Hij is ook heel handig met zijn pootjes, want zo vist hij ook brokjes uit de voorraadbus als ik de deksel er niet goed op heb.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mooi, dan hoeft hij dat "vissen" niet meer te leren;-)
Ik las bij je reacties dat hij boos werd van een voer-bal. Waarschijnlijk kost hem dat net wat teveel moeite ook al snapt hij hoe het werkt.
Bij de Stimulo voerbak zal het wat makkelijker zijn de brokjes eruit te krijgen, maar zal hij toch veel langzamer eten. Ook kan je de moeilijkheidsgraad aanpassen als het toch te snel zou gaan.
Begin echter met de makkelijkste graad, want anders zit je weer met een chagrijnige kater ;-)
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Deze ging wel goed bij de kater, maar de poes vrat er ook uit, omdat ze met haar kop door het vulgat bovenin kan. http://www.zooplus.nl/shop/katten/speelgoed/denkspeelgoed/239103
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat had ik inderdaad al gelezen bij je reacties.
Ik las ook dat je hem nu 8 keer per dag een kleine hoeveelheid geeft. Dit is inderdaad veel beter dan 2 of 3 keer per dag zoals veel mensen doen. Een kattenmaag is snel weer leeg namelijk. Beter 8 keer een kleine portie dan 2 keer een grote. Een slanke kat met normale eetlust eet ook vele malen per dag een kleine portie als er onbeperkt eten staat. (zoals de poes die je ook nog hebt) Je zou dus nu die kleine porties in de Stimulo voerbak kunnen doen voor de kater. In elk geval schrokt hij dan niet meer en zal hij ook eerder een vol gevoel hebben door het langzame eten.
Ook zou je kunnen proberen hoe het gaat als je er meer in doet en ook de poes eruit mee laat eten. Misschien eet hij dan toch niet teveel omdat hij meer moeite moet doen dan met een normaal voerbakje.Het proberen waard lijkt me. Hier vond ik nog een filmpje over deze voerbak, deze kat moest ook afvallen: http://www.youtube.com/watch?v=ICBUAi4HwhM Nog een filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=Jmv8CZjT970 Als je via google zoekt naar "stimulo cat feeding", vind je nog veel meer filmpjes. Het schijnt nogal een populair product te zijn.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ik ga de voerbak kopen die je liet zien, die met die potjes.
Vandaag weer, ik geef hem een beetje voer en meneer schrokt het naar binnen, komt de keuken uit en kotst het weer uit. En gaat dan weer zeiken om voer. Ik heb hem niets gegeven, dus gaat hij de poes weer slaan en bijten en stalken, ik heb hem maar even opgesloten in de douche, kan meneer even afkoelen... Nu ligt hij te slapen in de wasmand met vuile was....

Andere antwoorden (2)

Gewoon bij de dierenwinkel.
Ik was daar laatst en ze hadden die schrokbakken voor honden, maar echt in 7 verschillende maten, van heel klein tot heel groot.
Dus de kleinste kan voor je kat.

Toegevoegd na 7 minuten:
De anti schrok voerbak is verkrijgbaar in de maten:

S (14 x 4,5 cm) voor kleine rassen: teckel, malthezer, M (18 x 6.5 cm) voor middelgrote rassen: border Collie, Cocker Spaniel etc., L (22 x 7.5 cm) voor grote rassen: Golden Retriever, Berner Sennen etc. en XL (27 x 9 cm) voor New Foundlander & Deense Dog

http://www.bemellowshop.nl/a-28012943/anti-schrokbak/anti-schrok-voerbak-best-dog/
10 jaar geleden
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Wel jammer dat er dan "Dog" op staat...
Ritsuka
10 jaar geleden
Dit is even een voorbeeld. Degene die ik in de winkel zag waren gewoon zilver zondr tekst.
Vond trouwens ook ergens dat je gewoon een paar grote stenen in een bak kunt leggen, zelfde effect.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Kan idd wel even de dierenwinkel binnenlopen dan. Stenen vind ik zo "cheap" staan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Plak je er toch een sticker met Cat op. :-)
Onze katten hebben zelf ook het probleem van schrokken. Wij zijn zelf groot fan van Trixie voor onze katten thuis. Dus dat is super.

https://www.trixie.de/heimtierbedarf/nl/shop/?shop_category=search&input_search=slow%20feed&search_filter=0

We hebben gisteren deze gekocht:

https://petspark.nl/trixie-voer-waterbak-anti-schrok-keramiek-anti-schrok.htm