Waar kun je een muskusschildpaden kopen? Of schilpadden die klein blijven?

Hey allemaal,
Ik ga binnen kort een aqarium starten met een schildpad erin.
Ik ben het meest geitreseerd in de muskus schildpad omdat hij 7 tot 10 cm is op zijn grootst. En zelder word hij tot zijn allergrootst van 12 tot 14 cm.
Maar ik kan ze nergens vinden!
Weten jullie het misschien? Of andere die niet groter dan 10/15 cm worden?
En waar je die kunt kopen in Nederland ergens in Noord Holland?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.7K

Antwoorden (2)

muskusschildpadden en andere waterschildpadden zijn erg leuk om te houden, maar lees je goed in over de dieren want het is meer werk dan veel mensen denken.
bij zoo logisch zijn ze vaak wel te koop of te bestellen, hierbij de link.
http://www.zoo-logisch.com/
ook staan ze geregeld op marktplaats.
gr, marvin

Toegevoegd na 2 minuten:
http://wellediertotaal.nl/home.html
ook bij deze winkel zijn ze vaak te koop.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet aan beginnen, op deze soort raak je wel erg snel uitgekeken, ze komen niet of nauwelijks aan land en zijn daarentegen niet de makkelijkste schildpadden.
Ga eerst goed lezen over waterschildpadden alvorens je er aan begint.
Asiels zitten boordevol, omdat bijna niemand er na een paar maand/hooguit jaar er nog aardigheid aan heeft maar wel veel verzorging moet opbrengen!
Het schoonhouden van het schildpaddenaquarium kost veel ergernis en stinkerij.
Dit geldt ook voor muskusschildpadden, ook al blijven die wat kleiner!!