Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan ik doen zodat mijn maanvissen eitjes eens uitkomen?

Mijn maanvissen echtpaar, in een bak van 240 l met diverse andere tropische vissen leggen tegenwoordig regelmatig eitjes, keurig op een blad van een plant maar het gaat altijd fout na verloop van tijd.

Ze bewaken de eitjes heel goed, maar na een paar dagen worden ze óf wit, of gaan schimmelen, of ze eten ze zelf weer op.

We hebben ook al geprobeerd de eitjes, zonder de aanstaande ouders in een andere bak te doen, (met antischimmel middel) maar ook dan worden ze wit en gaan na een aantal dagen toch schimmelen.

Is er nog iets dat we kunnen proberen of is het in een gemengde bak niet te doen om te hopen dat er ooit een legsel uit gaat komen?

10 jaar geleden
4.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Denk niet dat je kans op jonge maanvissen hebt.
Weet niet wat er nog meer bijzit maar ook al komen ze een keer uit dan worden ze opgepeuzeld door de ouder en de andere vissen die erin zitten.
Weet niet wat voor andere bak je erbij hebt kan ze daar inzetten want een250 literbak is niet echt groot voor maanvissen die hebben ruimte nodig.
Zeker als je er nog andere vissen in hebt zitten kunnen als het ware geen kant op en maanvissen groeien snel dus al snel de bak te klein.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding