Hoe groot moet een hondenmand zijn?

Hoe groot moet een hondenmand (in cm) zijn, voor een engelse stafford?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K
Amadea
10 jaar geleden
Dat zal van het formaat van de hond afhangen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat zeg ik ;) een engelse stafford. Beter lezen
Amadea
10 jaar geleden
Dus volgens jou zijn alle Engelse staffords even groot, mariellemeisje? Ik kan heel goed lezen...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet op de cm nauwkeurig nee, maar wel ongeveer. Valt onder de categorie middel grote hond

Het beste antwoord

Je kunt dat zelf opmeten door goed naar je hond te kijken als hij ergens op de grond ONTSPANNEN ligt te slapen. Meet de ruimte die hij inneemt op, vooral in de lengte van zijn lichaam. Een hond ligt weleens opgerold in de mand, maar vaak ook in een wat langere vorm met gestrekte voorpoten of uitgestoken kop.
Ik denk dat je aan een mand van 75 cm genoeg hebt. Vaak zal hij zijn kop op de rand leggen als je een tenen mand neemt, maar doet dat minder gauw bij een plastic mand, die randen zijn te hard.
Als je een bench als rustplaats neemt moet hij 90 cm lang zijn.
Ivana
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Plus!