Weten dieren als we ze helpen?

Als een dier in nood zit, en wij helpen het dier. Weet dit dier het dan ook?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (3)

Nu moet ik met mijn antwoord een beetje de zweverige kant heen.
Namelijk de spirituele kant.
De hond van onze buren was al maanden lang ziek, hij at vrijwel niet meer, moest telkens kotsen, werd erg mager en sliep veel.
Op een verjaardag met een kamer vol mensen, kwam hij ineens naar mij toe, ging voor me zitten en keek me strak aan, iets wat hij bij mij nooit eerder gedaan had.
Ik ' voelde' dat hij hulp aan mij vroeg, in die tijd was ik net begonnen met handoplegging bij mensen.
Hij bleef me strak aankijken, iets wat erg ongebruikelijk is bij een Jack-Russel.
Hij verwachtte iets van me, hij vroeg iets.
Met mijn rechterhand, hield ik hem vast en hij bleef roerloos staan.
Nog steeds keek hij me strak aan en ' wist' dat ik hem aan het helpen was.

De dag er na, kwam de buurvrouw naar me toe en vroeg, wat ik met haar hond had gedaan, hij was die morgen weer actief geworden, at zelfs na zijn eigen eten het katten voer op, holde weer door de tuin en was beter!
Dus ja, een dier weet dat we ze helpen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heel mooi Ed: plus!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank je, jodokus, heel veel mensen hier op Gv zullen het wel allemaal onzin vinden, niet te bewijzen, suggestie en al dat soort opmerkingen, maar ik zie dit soort dingen gewoon gebeuren, dieren staan veel dichter bij de mens dan veel mensen denken/ weten. Zelfs grote koikarpers kijken je echt in je ogen als je naar ze komt kijken, waarom zouden ze dat nu doen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik geloof dat een dier niet 'weet' maar wel voelt of aanvoelt dat het wordt geholpen. Instinctief weten ze het zonder dat dit weten uit een zelfbewustzijn voortkomt. Ik geloof wel in een telepatisch contact tussen mens en dier, en dat hoeft niet altijd een hond te zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Of ze niet 'weten' weet ik ook niet zeker, maar mogelijk wel. had eens een hond die een dropje vast had zitten op een van zijn kiezen, na me een tijdje vragend te hebben aangekeken, sprong hij bij me op schoot en keek me weer strak aan, toen ik hem niet begreep, pakte hij met zijn twee voorpoten mijn hand en deed zijn bek open en stopte daar mijn hand in, om het dropje er uit te halen, dat kan onmogelijk zijn instinct geweest zijn. We hebben het later nog eens geprobeerd en toen deed hij het zelfde!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het zijn en blijven wonderlijke zaken en het is voor de mens niet altiijd makkelijk om in het brein van een hond door te dringen, maar een hond weet ergens dat zijn baas hem kan helpen. Honden kunnen mensen 'lezen' maar omgekeerd ook en je kan een bijna menselijke band opbouwen met je hond. Ik heb ook een hond en we zijn bijzonder goed op elkaar ingespeeld... :-D
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Juist, dat bedoel ik dus, het gaat heel ver, veel verder dan we denken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat bijzonder!!!!!!! Prachtig!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heel mooi verhaal Ed,geweldig dat je dit kunt en ik geloof je ook meteen! DIKKE +
Ik ben er ook van overtuigd dat honden(dieren) niet alleen om aandacht vragen maar zeer zeker ook om hulp,
Heb dat met mijn hondjes ook al meerdere malen meegemaakt,ze kijken dan op een speciale manier naar me.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dag vlindertje, fijn dat je me begrijpt, als honden je op een speciale manier aankijken...............
Ik denk het wel dat ze dat weten.
Mijn zoon fietste een keertje 's morgens vroeg door de polder en hoorde een hoop lawaai van een schaap. Een lammetje lag in de sloot en mijn zoon bedacht zich geen moment, sprong erin en zette het diertje terug bij z'n moeder.
Alle andere dagen als hij weer langsfietste werd hij luid mekkerend begroet.
Een heel ander gemekker dan de andere schapen deden, leek wel of hij dus herkend werd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Echt wilde dieren niet maar een koe in de sloot of een paard die merken dat je ze wil helpen en zijn mensen gewent.
wilde dieren meestal niet en verzetten zich dan geen mensen gewent en al in paniek dan helemaal uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.